BlueFactory fyller mobilen med fiction och fotboll

Nya nöjestjänster hos Europolitan Vodafone BlueFactory fyller mobilen med fiction och fotboll BlueFactory lanserar ytterligare fem nya nöjestjänster via Europolitan Vodafone. Flera av spelen är riktade mot användare med intresse för t ex fotboll och science fiction. Genom de nya spelen breddar och utvecklar BlueFactory sitt utbud av mobila interaktiva nöjestjänster. Idag släpper Europolitan Vodafone ytterligare fem nöjestjänster från BlueFactory: FootballQuiz, SciFiQuiz, ExtremeQuiz, Rank'em och Hunters & Collectors. De tre frågesporterna finns tillgängliga både på SMS och WAP och når därmed alla Europolitan Vodefones mobilabonnenter. - Vi har sedan tidigare ett brett utbud av nöjestjänster. I och med dessa nya spel skapas också upplevelser för dem som har ett starkt specialintresse, samt är intresserade av roliga spel. Nu får de allt i ett, säger Per Holmkvist, produktchef på BlueFactory. Med FootballQuiz kan alla fotbollsfantaster nu testa sin och sina vänners kunskaper om t ex fotbollsstjärnor, matcher och rekord. Den som samlar flest poäng hamnar givetvis på den prestigefulla high score listan. Rymdintresserade och anhängare av Star Wars, Arkiv X och Star Trek kan utforska rymden och det okända via frågesporten SciFiQuiz. - Rank'em är ett nytt mobilt kunskapsspel inspirerat av TV-programmet "Vem vill bli miljonär?". Spelet bygger på snabbhet och snille och kommer att locka användare som är vana vid TVs snabba frågor, säger Per Holmkvist. Samtliga tjänster är enkla att använda. För att öka spänningen kan användaren utmana upp till tre vänner och bekanta. Frågorna uppdateras kontinuerligt för att ständigt vara aktuella och fräscha. De fem nya applikationerna kan nås via http://hantera.europolitan.se eller på http://www.europolitan.se. Totalt har över 20 interaktiva spel och nöjestjänster för SMS, WAP och GPRS från BlueFactory lanserats hos Europolitan Vodafone. Ytterligare information lämnas av: Per Holmkvist, Produktchef, BlueFactory, tel. 0703-39 20 20 eller per.holmkvist@bluefactory.com. Stefan Nilsson, Marknads- och kommunikationschef, BlueFactory, tel. 070- 245 14 41 eller stefan.nilsson@bluefactory.com BlueFactory är Sveriges största oberoende leverantör av teknik och tjänster för interaktiv underhållning via mobilen. Företaget levererar ett brett utbud av tjänster till både operatörer, portaler och andra distributörer. Produkterna är utvecklade för killar och tjejer i alla åldrar. BlueFactory har kontor i Stockholm och Hong Kong. Genom närvaro både i Norden och Asien får BlueFactory tillgång till såväl Sveriges försprång inom den mobila tekniken, som den välutvecklade asiatiska användarmarknaden. BlueFactorys tjänster är baserade på SMS och WAP över GSM, GPRS och UMTS. De första produkterna lanserades i oktober 2000. För mer information se http://www.bluefactory.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/05/23/20010523BIT00110/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/05/23/20010523BIT00110/bit0001.pdf