BlueFactory i avtal med T-Mobile online

BlueFactory i avtal med T-Mobile online -34 miljoner européer får tillgång till senaste dejtingspelet BlueFactory som utvecklar teknik och tjänster för mobiloperatörer, har inlett samarbete med T-Mobile online. Samarbetet inleds med att BlueFactory levererar det Tamagotchi-liknande dejtingspelet Pocket Lover till T-Mobile online. Pocket Lover finns på T-Mobile online i England, Tyskland och Österrike som tillsammans har tillträde till över 30 miljoner abonnenter. Sedan i höstas samarbetar även BlueFactory med en av världens största GSM- operatörer TIM, Telecom Italia Mobile, vilket innebär att BlueFactory når omkring 70 miljoner mobilabonnenter i Europa. Tyskland, Italien och England bedöms vara Europas mest mogna marknader för mobila tjänster och att finnas där är avgörande för att behålla positionen som en av Europas ledande leverantörer av trafikdrivande mobil underhållning, säger Soki Choi vd och grundare BlueFactory. Om Pocket Lover Pocket Lover, som går ut på att spelaren ska hålla relationen till sin virtuella pojk- eller flickvän vid liv, ingår i den portfölj av trafikdrivande mobila tjänster som stödjer BlueFactorys mobila tjänsteplattform GARBO. Inom några veckor kommer Pocket Lover att kunna spelas via svenska operatörer. Vi är övertygade om att mobila underhållningstjänster även driver användningen av andra typer av mobila tjänster. Människors behov av underhållning har drivit på teknikutvecklingen i många andra sammanhang, fortsätter Soki Choi. T-Mobile online ägs av T-Mobile International och T-Online, som ingår i Deutsche Telekom, ett av Europas största telekommunikationsföretag. Ytterligare information lämnas av: Soki Choi, VD BlueFactory 070-6235913, soki.choi@bluefactory.com. Pressbilder finns på www.bluefactory.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/03/08/20020308BIT00370/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/03/08/20020308BIT00370/wkr0002.pdf