BlueFactory in i Kina

BlueFactory in i Kina Genom ett samarbete med Hong Kongs största teleoperatör Hutchison Telecoms går svenska underhållningsleverantören BlueFactory in på den kinesiska marknaden. Lanseringen av FootballQuiz, det första WAP- baserade fotbollsspelet, och frågesportspelet CelebriQuiz ger BlueFactory ett starkt fotfäste på den växande kinesiska marknaden. FootballQuiz och CelebriQuiz finns tillgängliga på Hutchison Orangeworlds trådlösa Internetservice, som idag är den största WAP- tjänsten i Hong Kong. Abonnenterna får tillgång till BlueFactorys mobila underhållningstjänster för en fast månadskostnad. - Samarbetet med Hutchison Telecoms är en stor framgång för vårt kontor i Hong Kong, men också en utmaning för oss i Stockholm, säger Soki Choi, VD BlueFactory. Det är strategiskt viktigt för oss att finnas i Asien eftersom den mobila underhållningen utvecklas mycket snabbare där än i Sverige. Användare i Asien har också andra krav än våra användare i Europa. Hutchison Telecoms är den största operatören i Hong Kong med över 1,7 miljoner användare. Företaget är marknadsledande med ett högkvalitativt nätverk och innovativa produkter och tjänster. Ytterligare information lämnas av: Joe Wong, Marknadschef i Asien, BlueFactory, tel: +852-2882-7682 eller joe.wong@bluefactory.com Anders Kinberg, Marknadschef i Sverige, BlueFactory, tel: +46-730-51 10 23 eller anders.kinberg@bluefactory.com Already the market leader in Sweden, BlueFactory aims to be the leading provider of mobile interactive entertainment in Europe. BlueFactory offers wireless enabling technologies, software and entertainment applications based on existing and future technologies (SMS, WAP, WIG, WEB, KJAVA, Positioning and Bluetooth). BlueFactory currently has offices in Stockholm and Hong Kong. www.bluefactory.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/09/03/20010903BIT00470/bit0002.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/09/03/20010903BIT00470/bit0002.pdf