BlueFactory levererar nöjestjänster till Telia

BlueFactory levererar nöjestjänster till Telia BlueFactory har tecknat ett avtal med Telia Mobile om att leverera spel och nöjestjänster. Redan i december 2000 släppte Telia Mobile flera av BlueFactorys tjänster via WAP-portalen MyDOF. Antalet unika användare av dessa tjänster har sedan dess fördubblats varje vecka. Bland de nöjestjänster som, från denna vecka, finns på portalen MyDOF är nya ExtremeQuiz. Det är en frågesport om extremsporter främst riktade mot den snabbt växande grupp som är intresserade av snowboard, skating, surfing och mountain biking. Även en förnyad version av CelebriQuiz finns nu på MyDOF. CelebriQuiz är en mycket uppskattad frågesport om skvaller och kändisar. En nyhet är att innehållet i alla BlueFactorys tjänster numera kontinuerligt uppdateras för att bibehålla fräschhet och spänning. - Mobila tjänster ska vara roliga och enkla att använda. Det är viktigt att uppdatera innehållet kontinuerligt och ha ett attraktivt utbud för alla smakriktningar men även våga byta ut tjänster, säger Soki Choi VD på BlueFactory. Även om ungdomar hittills utgjort en stor målgrupp av mobila underhållningstjänster, sprids nu användandet snabbt till en allt större och bredare publik. Det blir därmed allt viktigare för leverantörer av underhållningstjänster att kunna leverera olika typer av tjänster och med ett varierat innehåll. BlueFactory tillhör en av få företag i Europa som idag kan leverera ett brett utbud av mobila underhållningstjänster för både killar och tjejer i olika åldrar. BlueFactory arbetar idag med de största operatörerna och mobila portalerna i Europa och Asien. Ytterligare information lämnas av: Soki Choi, VD BlueFactory, tel. 070-623 59 13 eller soki.choi@bluefactory.com. Stefan Nilsson, Marknads- och kommunikations chef, BlueFactory, tel. 070- 245 14 41 eller stefan.nilsson@bluefactory.com BlueFactory är Sveriges största oberoende leverantör av interaktiva mobila underhållningstjänster och levererar ett brett utbud till både operatörer, portaler och andra distributörer. Produkterna är utvecklade för killar och tjejer i alla åldrar. Målet för BlueFactory är att bli den självklara leverantören av interaktiva mobila underhållningstjänster. BlueFactory har kontor i Stockholm och Hong Kong. Genom närvaro både i Norden och Asien får BlueFactory tillgång till såväl Sveriges försprång inom den mobila tekniken, som den välutvecklade asiatiska användarmarknaden. BlueFactorys tjänster är baserade på SMS och WAP över GSM, GPRS och UMTS. De första produkterna lanserades i oktober 2000. För mer information se http://www.bluefactory.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/04/04/20010404BIT00190/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/04/04/20010404BIT00190/bit0001.pdf