BlueFactory levererar SMS-tjänst till Telia

Flörttjänst på Mobile Nation BlueFactory levererar SMS-tjänst till Telia BlueFactory levererar sin SMS-applikation Flirtylizer till Telia Mobile. Telia Mobile har tidigare lanserat WAP-tjänster från BlueFactory och tar nu in en SMS-tjänst från företaget på ungdomsportalen Mobile Nation. BlueFactory utökar sitt samarbete med Telia Mobile genom underhållningstjänsten Flirtylizer. I och med lanseringen finns BlueFactory nu representerade på Telias ungdomsportal, Mobile Nation. Sedan tidigare finns underhållningstjänster från BlueFactory på Telias WAP-portal MyDOF. - Att Telia väljer Flirtylizer är roligt och visar på att efterfrågan av SMS-tjänster växer, säger Soki Choi, VD för BlueFactory. Enkelheten med SMS och spänningen i Flirtylizer är en bra kombination som lockar många användare. Dessutom är den rolig även för tjejer! SMS - fyller tråktiden SMS är populärt bland ungdomar. Varannan svensk (52 procent) i åldern 16 till 34 år skickar mer än ett SMS per dag. Det visar en undersökning gjord av QuickWise 1) , på uppdrag av BlueFactory. Flirtylizer Flirtylizer är en SMS-baserad flörttjänst för ungdomar. Tjänsten innebär att man kan skicka anonyma kärlekshälsningar till varandra via sin mobiltelefon. Är intresset ömsesidigt ser Flirtylizer detta och meddelar att man har fått en match. Flirtylizer finns nu tillgänglig på Telias ungdomsportal Mobile Nation på adressen: . Tjänsten kommer också att demonstreras av Telia Mobile under Kalasturnén som pågår i Sverige den 12-28 juli. Ytterligare information lämnas av: Soki Choi, VD BlueFactory, tel. 070-623 59 13 eller soki.choi@bluefactory.com. Stefan Nilsson, PR- och kommunikationschef, BlueFactory, tel. 070-245 14 41 eller För mer information om undersökningen gjord av QuickWise, kontakta Anders Kinberg, Marknadschef BlueFactory, på tel. 0730-51 10 23 eller anders.kinberg@bluefactory.com Already the market leader in Sweden, BlueFactory aims to be the leading provider of mobile interactive entertainment in Europe. BlueFactory offers wireless enabling technologies, software and entertainment applications based on existing and future technologies (SMS, WAP, WIG, WEB, Positioning and Bluetooth). BlueFactory currently has offices in Stockholm and Hong Kong. www.bluefactory.com 1 390 personer tillfrågades i undersökningen som gjordes i juni månad. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/07/17/20010717BIT00230/bit0003.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/07/17/20010717BIT00230/bit0003.pdf