Europolitan Vodafone och BlueFactory i samarbete

Europolitan Vodafone och BlueFactory i samarbete Europolitan Vodafone lanserar BlueFactorys underhållningstjänster Europolitan Vodafone lanserar i nästa vecka nöjestjänster från underhållningsleverantören BlueFactory på sin mobilportal Hantera. Lanseringen är ett resultat av det samarbetsavtal som företagen tecknade i slutet på förra året. Samarbetet innebär att Europolitan Vodafones mobilabonnenter kontinuerligt får tillgång till nya underhållningstjänster från BlueFactory. -Underhållning på mobilen har stor potential men det kräver att man kan tillgodose många olika behov, säger Mikael Kluge, affärsområdeschef på Europolitan Vodafone. Vi har valt BlueFactory som en av våra leverantörer och samarbetspartner. De erbjuder ett brett utbud av tjänster, som passar många av våra mobilkunder. Statistik visar att de flesta mobilabonnenter som använder underhållningstjänster fastnar för ett eller två spel som de sedan spelar om och om igen. BlueFactory levererar därför en mängd SMS- och WAP-tjänster av olika karaktär och innehåll. Målet är att det ska finnas tjänster som både killar och tjejer tycker är kul och vill spela. De nya tjänsterna finns tillgängliga hos Europolitan Vodafones mobilportal Hantera från och med måndag den 2 april. En av de underhållningstjänster som kommer att finnas till hands är det klassiska internationella kortspelet Black Jack. Grafiken är tydlig och klar för att användaren snabbt ska förstå vad han eller hon ska göra. Målet är att vinna över Banken. -En bra mobil underhållningstjänst ska vara kul och enkel att använda och inte ta för lång tid att spela. Detta har vi tagit fasta på i de underhållningstjänster vi erbjuder, säger Soki Choi, VD på BlueFactory. Europolitan Vodafone och BlueFactory tecknade i slutet av förra året ett strategiskt samarbetsavtal och nu lanseras det gemensamma affärsavtalet. Bland de underhållningstjänster som lanseras finns förutom Black Jack, frågesporterna Rank'Em och FootballQuiz, samt datingtjänsten Flirtylizer. Fler applikationer kommer att lanseras under våren. Ytterligare information lämnas av: Soki Choi, VD BlueFactory, tel. 070-623 59 13 eller soki.choi@bluefactory.com. Stefan Nilsson, Marknads- och kommunikationschef BlueFactory, tel. 070- 245 14 41 eller stefan.nilsson@bluefactory.com BlueFactory är Sveriges största oberoende leverantör av interaktiva mobila underhållningstjänster och levererar ett brett utbud till både operatörer, portaler och andra distributörer. Produkterna är utvecklade för killar och tjejer i alla åldrar. Målet för BlueFactory är att bli den självklara leverantören av interaktiva mobila underhållningstjänster. BlueFactory har kontor i Stockholm och Hong Kong. Genom närvaro både i Norden och Asien får BlueFactory tillgång till såväl Sveriges försprång inom den mobila tekniken, som den välutvecklade asiatiska användarmarknaden. BlueFactorys tjänster är baserade på SMS och WAP över GSM, GPRS och UMTS. De första produkterna lanserades i oktober 2000. För mer information se http://www.bluefactory.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/03/29/20010329BIT00900/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/03/29/20010329BIT00900/bit0001.pdf