GARBO kompletteras med SWECOs kartinformation

GARBO kompletteras med SWECOs kartinformation BlueFactorys mobila tjänsteplattform GARBO kompletteras med kart- och adressinformation från SWECO Position. Det innebär att operatörer kan erbjuda innehållsleverantörer möjlighet att utveckla avancerade positioneringstjänster på ett snabbt och enkelt sätt. GARBO är en teknisk plattform för mobila tjänster som gör det enklare för mobiloperatörer att hantera mobila tjänster samt underlättar utvecklingen av nya tjänster för innehållsleverantörer. Kart- och adressfunktionen i GARBO gör det möjligt för innehållsleverantörer att på ett enkelt sätt utveckla positioneringstjänster för marknader i nästan hela världen. -- Vår ambition är att bli Europas ledande leverantör av mobila tjänsteplattformar och samarbetet med SWECO Position gör GARBO ännu mer konkurrenskraftig, säger John Wennerström teknisk chef och grundare av BlueFactory. -- Operatörerna kommer att kunna erbjuda sina kunder flera nya roliga och funktionella positioneringstjänster när det blir enkelt för innehållsleveratörerna att utveckla dem, fortsätter John Wennerström. -- Samarbetet med BlueFactory är för oss en ingång till en ny, spännande marknad. Samtidigt har vi en grundmurad kompetens och utmärkta meriter inom området geografisk positionering, säger Jan Zakariasson, VD SWECO Position. Ytterligare information lämnas av: John Wennerström, teknisk chef BlueFactory, tel: 08-553 410 00, 070-623 59 13 Jan Zakariasson, VD SWECO Position, tel: 08-695 63 22, 0705-49 63 22 Petra Samuelsson, PR och kommunikationschef BlueFactory, tel: 08-553 410 00, 0730-511 095 Pressbilder finns tillgängliga på www.bluefactory.com. Om BlueFactory BlueFactory är leverantör av den mobila tjänsteplattformen GARBO och trafikdrivande nöjestjänster. Företaget har verksamhet i Europa och Asien med huvudkontor i Sverige. Målsättningen är att bli den marknadsledande leverantören av mobila tjänsteplattformar i Europa. Ägarna är IT Provider, T-mobile Venture, Infocomm Investment och grundarna. Mer information finns på www.bluefactory.com. Om Sweco SWECO Position levererar tjänster och produkter inom området informationssystem, speciellt geografiska informationssystem (GIS). Företaget ingår i SWECO-koncernen, Sveriges största konsultföretag inom teknik, miljö och arkitektur med över 2000 konsulter i nio bolag: SWECO FFNS; SWECO BLOCO, SWECO THEORELLS, SWECO Projektledning, VBB VIAK, SWECO Industriteknik, SWECO Position, SWECO Energuide och SWECO Connect. SWECO-aktien är noterad på O-listan vid Stockholmsbörsen AB. Mer information finns på www.sweco.se/position. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/03/25/20020325BIT00490/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/03/25/20020325BIT00490/wkr0002.pdf