Krister Skålberg ny VD för BlueFactory

Krister Skålberg ny VD för BlueFactory Krister Skålberg blir ny VD för BlueFactory - ett svenskt företag som levererar lösningar för mobila tjänster. Krister Skålberg har lång erfarenhet från telekombranschen, senast från börsnoterade Teligent. Jag är mycket glad över att vi rekryterat Krister Skålberg till BlueFactory, säger Åsa Sundberg, styrelseordförande i BlueFactory. Krister tillför BlueFactory både teknisk och affärsmässig erfarenhet från telekomsektorn och erfarenhet av att utveckla och skala upp företag. BlueFactory är ett av marknadens mest spännande bolag med en stor kund- och kunskapsbas. Jag ser därför fram emot att tillsammans med de anställda fortsätta arbetet med att etablera bolaget som ledande leverantör av lösningar för mobila tjänster, säger Krister Skålberg. Företagets ursprungliga produkter var mobila applikationer. BlueFactory har sedan dess utvecklats vidare till ett ledande konsult- och mjukvarubolag. Mjukvaran Garbo bygger på kunskap om hur mobila tjänster kan hanteras och distribueras effektivare och återsäljs idag av bl a Ericsson och AU-System. BlueFactory erbjuder också konsulttjänster till media och offentliga sektorn, och påverkar därmed en större del av marknaden för mobila tjänster. Krister Skålberg har civilingenjörsexamen från KTH i Stockholm. Han har 17 års erfarenhet från ledande befattningar inom telekomsektorn, senast som VD och koncernchef i Teligent AB och vice VD i Tele2 AB. Han har också arbetat på olika befattningar i Ericsson. Krister Skålberg är 40 år och bor i Stockholm med sin familj. Krister Skålberg efterträder Lars Jehrlander som beslutat sig för att lämna företaget. Ytterligare information lämnas av: Åsa Sundberg, Styrelseordförande BlueFactory, tel 08 - 614 00 00; 070 630 72 82 Krister Skålberg, tillträdande VD BlueFactory, tel 08 - 553 410 00; 070 456 90 00 Gabriella Mannik, Informationsansvarig BlueFactory, tel 08 - 553 410 03; 0708-942 932 gabriella.mannik@bluefactory.com Bilder finns på www.bluefactory.com Om BlueFactory BlueFactory tillhandahåller lösningar som bygger på mobil teknik och på kunskap om hur mobila tjänster används. BlueFactory Systems erbjuder mjukvara för att effektivt hantera och distribuera mobila tjänster samt mobila företagslösningar. BlueFactory Studios hjälper sina kunder med att göra deras tjänster, innehåll och varumärken mobila. BlueFactorys huvudkontor ligger i Stockholm. BlueFactory har även kontor i Hong Kong och Chicago. BlueFactory ägs av IT Provider, T-mobile Venture, Infocomm Investment och grundarna. För mer information besök www.bluefactory.com. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/10/07/20021007BIT00750/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/10/07/20021007BIT00750/wkr0002.pdf

Om oss

BlueFactory provides solutions based on mobile technology and user behaviour. BlueFactory Systems offer Mobile Content Provisioning Software and Enterprise Solutions, whereas BlueFactory Studios offer mobile consulting services helping customers to make their company or brand mobile. The company is headquartered in Stockholm, Sweden, and has offices in Hong Kong and Chicago. BlueFactory is privately held by IT Provider, T-mobile Venture, Infocomm Investment and the founders