Lars Jehrlander ny VD för BlueFactory

BlueFactory, Majorsgatan 11, 114 47 Stockholm. Sweden. www.bluefactory.com Lars Jehrlander ny VD för BlueFactory Mobila teknikleverantören BlueFactory stärker ledningen inför den fortsatta expansionen i Europa. Lars Jehrlander tillträder som ny VD den 15 april i år. Han kommer närmast från en befattning som VD för Allgon Systems. Nuvarande VD och grundare Soki Choi stannar i bolagets ledningsgrupp och tar ansvar för strategi- och affärsutveckling inom BlueFactory. -- BlueFactory är ett spännande bolag som ligger i framkanten av det område som är mest intressant inom mobiltelefonin, säger Lars Jehrlander. Det är en stor utmaning för mig att tillsammans med de andra i bolaget föra BlueFactory till en position som ledande leverantör av mobila tjänsteplattformar i Europa. Med Lars ombord får vi en mycket välmeriterad VD med erfarenhet från stora börsnoterade företag och ett omfattande internationellt nätverk i telekombranschen. Detta stärker vår ledningsgrupp och gör den komplett inför vår fortsatta expansion, säger Soki Choi. Lars Jehrlander bor med fru och barn i Täby. Han är civilingenjör och har bland annat arbetat 18 år med mobilkommunikation i Ericsson- koncernen där han hade ett antal chefstjänster, inklusive befattningar som vice VD för Ericsson-bolag i USA och Brasilien. Det har gått betydligt snabbare än väntat att etablera BlueFactory från ingenting till ett företag med 40 anställda och med kommersiellt gångbara produkter. Lars är den perfekta personen att driva det operativa arbetet vidare samtidigt som jag får fokusera på det jag är bäst på och tycker är roligast, nämligen strategisk planering och utveckling av nya affärsmöjligheter, säger Soki Choi. Ytterligare information lämnas av: Soki Choi, VD BlueFactory, tel: 08-553 410 00, 070-623 59 13 Lars Jehrlander, tel: 070-590 24 32 Petra Samuelsson, PR och kommunikationschef BlueFactory, tel 08-553 410 00, 0730-511 095 Pressbilder finns tillgängliga på www.bluefactory.com, liksom meritförteckningar för Lars Jehrlander och Soki Choi. Om BlueFactory BlueFactory är leverantör av den mobila tjänsteplattformen GARBO och trafikdrivande nöjestjänster. Företaget har verksamhet i Europa och Asien med huvudkontor i Sverige. Målsättningen är att bli den marknadsledande leverantören av mobila tjänsteplattformar i Europa. Ägarna är IT Provider, T-mobile Venture, Infocomm Investment och grundarna. Mer information finns på www.bluefactory.com. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/03/12/20020312BIT00150/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/03/12/20020312BIT00150/wkr0002.pdf