Thomas Rusiak och S56 Recordings väljer BlueFactory för mobil promotion

Thomas Rusiak och S56 Recordings väljer BlueFactory för mobil promotion BlueFactory, utvecklare av lösningar baserade på mobil teknik och användarbeteende, har kontrakterats av det svenska skivbolaget S56 Recordings att leverera mobila tjänstepaket för promotion av artister och skivreleaser. Den första artisten som lanseras mobilt är den svenske hip-hoparen Thomas Rusiak, med releasen av hans nya album "In the sun". De mobila tjänsterna är tillgängliga på siten www.rusiak.com, där fansen bjuds in i en hemlig zon. I zonen kan de förhandslyssna på låtar, och titta på videoclips innan de är kommersiellt tillgängliga. De kan också kommunicera med sin idol och ladda ner mobila godsaker - logos, ringtoner and erbjudanden. Den hemliga zonen nås genom ett personligt lösenord som enkelt beställs via premium-SMS. "Som experter på mobil marknadsföring är det naturligt för oss att arbeta med artistpromotion. Mobiletelefonen erbjuder nya intäktsmöjligheter för skivindustrin på ett kostnadseffektivt sätt", säger Per Holmkvist, chef på BlueFactory Studios. Artistpaketet består av en promotion-website, med premium-SMS-betalning för den hemliga zonen, nedladdningsbara logos och ringtoner, mobila tävlingar, mobila kuponger och medlemsregistrering via mobilen. "Vår målgrupp är ung och trendig, vilket gör den mobila kanalen perfekt att marknadsföra våra artister genom." säger Henrik Steiner, Marknadschef S56 Recordings. Thomas Rusiak är den första i en rad artister som marknadsförs via mobiltelefonen. BlueFactory's artistpaket kommer att återanvändas om och om igen av S56 Recordings, genom att bara lägga till nytt innehåll för varje artist- eller skivlansering. Ytterligare information lämnas av: Per Holmkvist, VP BlueFactory Studios, +46 8 55341006 Henrik Steiner, Marknadschef, S56 Recordings, +46 8 6675500 About BlueFactory BlueFactory provides solutions based on mobile technology and user behaviour. The company is headquartered in Stockholm, Sweden, and has offices in Hong Kong and Chicago. For more information and press photos, please visit www.bluefactory.com. About S56 Recordings S56 Recordings is a Swedish Record Company with artists Thomas Rusiak, Baxter, Spotrunnaz among others. Please visit http://www.s56.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/03/05/20030304BIT01230/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/03/05/20030304BIT01230/wkr0002.pdf