Underhållning från BlueFactory så in i Norden

BlueFactorys tjänster i Norge och Finland Underhållning från BlueFactory så in i Norden BlueFactory befäster sin position i Norden när företaget nu lanserar mobila nöjestjänster i Finland och Norge. I och med lanseringen får nära 7 miljoner nordiska mobilanvändare tillgång till bland annat spelet Hunters & Collectors från BlueFactory. I höst kommer svenska BlueFactory att leverera mobil underhållning över nästan hela Norden. Samarbetsavtal har tecknats med såväl Telenors mobila internetportal djuicetm som den finska portalen Sonera Zed. - Norge och Finland ligger långt fram inom mobil underhållning och är en viktig marknad för oss. Både Sonera Zed och djuicetm är starka aktörer, varför lanseringar hos dem är betydande för BlueFactory då vi nu satsar på att befästa vår redan starka position i Norden, säger Soki Choi, VD för BlueFactory. Sonera först ut Under hösten kan mobilanvändare som är knutna till de finska operatörerna Sonera och Radiolinja få tillgång till BlueFactorys SMS- baserade spel Hunters & Collectors. Tjänsten lanseras på Soneras mobila portal, Sonera Zed, som är ett helägt dotterbolag till Sonera. Portalen är Finlands största och når över 3,5 miljoner användare, det vill säga ca 90 procent av den finska marknaden. Sonera Zeds abonnenter kan hitta mer information om hur tjänsterna används på webbadressen www.zedaamo.com. Telenor under hösten BlueFactory kommer att leverera tjänsterna Hunters & Collectors, Flirtylizer och CelebriQuiz till Telenors portal djuicetm. Samtliga tjänster kommer att finnas tillgängliga för både SMS och WAP. djuicetm är norska Telenors mobilportal och når ca 2,3 miljoner användare. Webbadressen är www.djuice.no. Hunters & Collectors har tidigare under våren lanserats hos Europolitan Vodafone och kan där nås av över en miljon svenskar på webbadressen www.hantera.se Ytterligare information lämnas av: Soki Choi, VD BlueFactory, tel. 08-553 410 18 Anders Kinberg, marknadschef BlueFactory, tel. 08-553 410 07 eller anders.kinberg@bluefactory.com Miikka Nevasalo, Partner Manager, Senior, Sonera zed, tel. +358 2040 62514 eller miikka.nevasalo@sonera.com Sigurd Sandvin, Informationschef Telenor Mobile Communications, tel. +47 23 25 56 28 eller sigurd.sandvin@telenor.com Already the market leader in Sweden, BlueFactory aims to be the leading provider of mobile interactive entertainment in Europe. BlueFactory offers wireless enabling technologies, software and entertainment applications based on existing and future technologies (SMS, WAP, WIG, WEB, KJAVA, Positioning and Bluetooth). BlueFactory currently has offices in Stockholm and Hong Kong. www.bluefactory.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/08/23/20010823BIT00260/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/08/23/20010823BIT00260/bit0001.pdf