Bluefish Pharmaceuticals väljer Green Cargo Logistics för effektivare läkemedelslogistik

Bluefish Pharmaceuticals AB har tecknat ett långsiktigt avtal med Green Cargo Logistics AB (not. under namnändring till PostNord) .

Uppdraget avser lagring, hantering och transporter för receptbelagda läkemedel från Green Cargo Logistics lager i Norrköping till Bluefish kunder i Norden och övriga Europa. Implementeringen kommer att starta successivt under hösten för att vara i full drift i början av 2013.

”Bluefish jobbar i år aktivt med att förbättra och effektivisera sina logistikflöden. Som en del av satsningen med Green Cargo Logistik ingår en total integration med Bluefish affärsystem och är därmed en viktig del av utsatta effektivitetsmål” säger Karl Karlsson, Bluefish VD.

”Vi är mycket glada att vi kommit i mål med detta", säger Green Cargo Logistics vice VD och produktionsdirektör Gunter Bergenroth. "Det innebär en fortsättning på vår satsning inom segmentet  Läkemedel och egenvård och ett första viktigt steg i strategin att attrahera leverantörer till apoteksmarknaden”.

Bluefish är ett svenskt läkemedelsbolag som grundades 2005 och som sedan starten har haft en kraftig internationell expansion. Bolaget inriktar sig uteslutande på utveckling, tillverkning och försäljning av generiska läkemedel. Bluefish har försäljning i 19 europeiska länder och ett teknologicenter i Bangalore i Indien. Produktportföljen består av 80 produkter och växer.

Green Cargo Logistics är den snabbast växande tredjepartsoperatören i Norden. Företaget omsatte över 1 miljard SEK under 2011 och finns lokaliserade i Stockholm, Norrköping, Göteborg, Helsingborg och Köpenhamn. Under 2012 kommer Green Cargo Logistics att sysselsätta ca 300.000 kvm lageryta i Norden.