Bluefish vinner upphandling i Tyskland

Bluefish Pharma GmbH vann en upphandling för fem produkter gällande Signal Iduna IKK health insurances i Tyskland. Bluefish är ett av totalt tre läkemedelsbolag som vann upphandlingskontraktet för de valda produkterna, vilket är giltigt i två år med start 1 november 2010. Signal Idua IKK health insurances i Tyskland försäkrar totalt 1,7 miljoner människor. Produkterna som är inkluderade i kontraktet är Alendronat, Metformin, Mirtazapine ODT, Sertralin och Simvastatin.

karl.karlsson@bluefishpharma.com

Åsa Axelsson, Deputy CFO Bluefish Pharmaceuticals
Email: asa.axelsson@bluefishpharma.com

Bluefish Pharmaceuticals erbjuder kostnadseffektiva generiska läkemedel av hög kvalitet och betydande medicinskt värde. Bolaget grundades 2005 med ambitionen att bygga ett paneuropeiskt läkemedelsföretag med fokus på produktutveckling, registrering och marknadsföring. Bolagets produktportfölj består av 33 produkter, varav 26 är godkända i minst ett europeiskt land och ytterligare 7 är under registrering. Bluefish har kontor i Sverige, Indien, Österrike, Tyskland, Italien, Ungern, Polen och Nederländerna