Extra bolagsstämma i Bluefish Pharmaceuticals AB (PUBL)

Aktieägarna i Bluefish Pharmaceuticals AB (publ), 556673-9164, kallas härmed till extra bolagsstämma den 22 november 2007 kl. 14.00 hos Wistrand Advokatbyrå, Regeringsgatan 65, plan 7, Stockholm.

A. Rätt att deltaga
För att få deltaga i bolagsstämman skall aktieägare vara registrerad i den av VPC förda aktieboken den 16 november 2007. Aktieägare som har sina aktier förvaltarregistrerade måste för att äga rätt att deltaga och utöva sin rösträtt vid stämman begära att tillfälligt föras in i aktieboken hos VPC. Aktieägaren måste underrätta förvaltaren härom i god tid före nyss angivna dag.
Anmälan om deltagande skall ske till bolaget senast kl 16.00 den 17 november 2007. Anmälan sker till e-post: anmalan@bluefishpharma.se eller på hemsidan www.bluefishpharma.com. Vid anmälan per post till Bluefish Pharmaceuticals AB, Box 3175, 103 63 Stockholm. Märk kuvert ”extra bolagsstämma”. Anmälan kan även ske per telefon till 08-679 50 70.

B. Förslag till dagordning
1.Val av ordförande vid stämman.
2.Upprättande och godkännande av röstlängd.
3.Godkännande av dagordning.
4.Val av en eller två justeringsmän.
5.Prövning av om stämman blivit behörigen sammankallad.
6.Val av styrelse.
7.Stämmans avslutande.

C. Val av styrelse (punkt 6)
Styrelseledamoten Bo Rönnberg har bett om att bli entledigad från sitt uppdrag i bolaget. Aktieägare representerande ca 73% har föreslagit att styrelsen skall ändras på så sätt att styrelsen skall bestå av fyra ordinarie ledamöter utan suppleanter. Förslaget innebär nyval av Erika Kjellberg Eriksson och Carl Palmstierna. Till ny styrelseordförande föreslås Erika Kjellberg Eriksson. Karl Karlsson och Lars-Göran Kjellin kvarstår som ledamöter.

Stockholm i November 2007
Bluefish Pharmaceuticals AB (publ)