Företrädesrättsemission i Bluefish Pharmaceuticals AB

• Nyemission med företrädesrätt för Bluefish Pharmaceuticals ABs befintliga aktieägare i syfte att tillföra bolaget 50 MSEK
• Utbytesrelation och emissionskurs fastställda till 1:3 respektive 8 kronor per aktie
• Teckningstid från och med den 19 augusti till och med den 5 september 2008
• Emissionen är villkorad av godkännande vid extra bolagsstämma den 2 september 2008
• Emissionen är garanterad upp till 50 MSEK av Färna Invest AB, en större aktieägare i Bluefish Pharmaceuticals AB

Styrelsen för Bluefish Pharmaceuticals AB har beslutat att genomföra en nyemission med företrädesrätt för de befintliga aktieägarna i syfte att tillföra bolaget ca 50 MSEK för att säkerställa bolagets fortsatta expansion av produktportföljen samt lansering i nya marknader. Styrelsens emissionsbeslut är villkorat av godkännande vid extra bolagsstämma som kommer att hållas den 2 september 2008.

Nyemissionsbeslutet innebär att aktiekapitalet ökas med högst 1 561 620 kronor genom utgivande av högst 7 808 100 nya B aktier, varvid aktieägare ska äga företrädesrätt att teckna aktier i förhållande till det antal aktier, eller konvertibler, innehavaren sedan tidigare äger. Avstämningsdag vid VPC AB för deltagande i nyemissionen ska vara den 19 augusti 2008. Teckning ska ske under perioden från och med den 19 augusti till och med den 5 september 2008, eller sådant senare datum som styrelsen bestämmer.

Emissionsbeslutet innebär att aktieägarna med företrädesrätt får teckna en (1) ny aktie för varje tre (3) aktier, eller konvertibler, de tidigare äger. Aktier som tecknas utan stöd av primär företrädesrätt skall tilldelas av styrelsen till tecknarna pro rata i förhållande till det antal aktier som varje tecknare har tecknat sig för (sekundär företrädesrätt), och aktier som tecknas utan stöd av primär eller sekundär företrädesrätt skall tilldelas enligt styrelsens beslut. Emissionskursen är 8 kronor per aktie.

Extra bolagsstämma för godkännande av styrelsens emissionsbeslut är planerad till den 2 september 2008. Kallelse till den extra bolagsstämman offentliggörs genom pressmeddelande samt genom annons i Post- och Inrikes Tidningar respektive Dagens Industri den 13 augusti 2008.

Färna Invest AB, som är ägare av ca 9% av antalet aktier i bolaget, har åtagit sig att teckna nya aktier motsvarande 50 MSEK.

Teckning av aktier med stöd av primär företrädesrätt skall ske genom samtidig kontant betalning. Teckning samt betalning av aktier utan stöd av primär företrädesrätt skall ske i enlighet med de anmälningssedlar som bolaget distribuerar.

Tidsplan för nyemissionen:

19 augusti 2008 Avstämningsdag vid VPC för deltagande i nyemissionen, dvs de aktieägare som är registrerade som aktieägare i Bluefish Pharmaceuticals aktiebok denna dag kommer att erhålla teckningsrätter för deltagande i nyemissionen.

19 augusti – 5 september 2008 Teckningstid.

2 september 2008 Extra bolagsstämma tar ställning till styrelsens beslut om nyemission.