Kommuniké från Bluefish Pharmaceuticals AB:s extra bolagsstämma

Bluefish Pharmaceuticals AB höll den 22 november 2007, kl 14.00 en extra bolagsstämma i Stockholm.

Val av styrelseledamöter Stämman beslutade att styrelsen i Bluefish Pharmaceuticals kommer att bestå av fyra ordinarie ledamöter och inga suppleanter. Stämman beslutade att utse Erika Kjellberg Eriksson och Carl Palmstierna till nya ordinarie styrelseledamöter i Bluefish Pharmaceuticals. Bo Rönnberg har valt att frånträda sitt uppdrag som styrelseledamot och Björn Magnusson har valt att frånträda sitt uppdrag som styrelsesuppleant i Bluefish Pharmaceuticals . Styrelsens ordinarie ledamöter består idag av Karl Karlsson, Erika Kjellberg Eriksson, Carl Palmstierna och Lars-Göran Kjellin.

För mer information: Karl Karlsson, VD, tel 08-679 50 70

Bluefish Pharmaceuticals AB är ett svenskt läkemedelsföretag som licensierar, utvecklar och tillverkar läkemedel, främst s k generikaprodukter. Genom effektiv produktion och distribution kan läkemedlen hålla låga priser. Bluefish har ett helägt dotterbolag i Chennai, Indien med inriktning på produktutveckling och tillverkning. Bland Bluefish ägare finns grundaren Karl Karlsson samt ett antal fonder och privata investerare.