Nyemission av aktier i Bluefish Pharmaceuticals AB

​• Nyemission av aktier i syfte att tillföra bolaget ca 25 MSEK
• Teckningskurs är 6,50 SEK
• Nya aktier i emissionen uppgår till 3 850 000
• Teckningstid från 16 juni till och med 24 juni 2010.
• Emissionen är garanterad upp till 100% av Färna Invest AB

Styrelsen för Bluefish Pharmaceuticals AB (“Bluefish”) har beslutat att genomföra en riktad emission av nya aktier i Bluefish i syfte att tillföra bolaget ca 25 MSEK. Kapitalet kommer att användas till vidare investeringar i bolagets produktportfölj samt för att säkerställa det ökade behovet av rörelsekapital.

Nyemissionen kommer att öka aktiekapitalet med maximalt 770 000 SEK genom tecknande av högst 3 850 000 nya B aktier. Vid fullt tecknande kommer det totala antalet aktier att bli 33 398 684. Teckningskursen är 6,50 SEK per aktie och teckningstiden kommer att vara från 16 juni till och med 24 juni 2010.

Emissionen är garanterad till 100% av Färna Invest AB, en av Bluefishs större aktieägare. Vidare kommer Karl Karlsson, VD och grundare av Bluefish, teckna för 3,5 MSEK i emissionen.

Tidsplan för emissionen:

- Teckningstid, 16 – 24 juni 2010
- Sammanträde för frågor, 22 juni kl. 11.30 i Bluefishs lokaler
- Slutlig tilldelningsnota skickas 28 juni
- Betalning ca 3 dagar

karl.karlsson@bluefishpharma.com

Åsa Axelsson, Deputy CFO Bluefish Pharmaceuticals
asa.axelsson@bluefishpharma.com

Bluefish Pharmaceuticals erbjuder kostnadseffektiva generiska läkemedel av hög kvalitet och betydande medicinskt värde. Bolaget grundades 2005 med ambitionen att bygga ett paneuropeiskt läkemedelsföretag med fokus på produktutveckling, registrering och marknadsföring.

Bolagets produktportfölj består av 33 produkter, varav 26 är godkända i minst ett europeiskt land och ytterligare 7 är under registrering. Bluefish har kontor i Sverige, Indien, Österrike, Tyskland, Italien, Ungern, Polen och Nederländerna