Ahlsell köper nytt HR-system Tecknar miljonavtal med Bluegarden i Sverige

PRESSMEDDELANDE FRÅN BLUEGARDEN PA-KONSULT 2006.09.28 Ahlsell köper nytt HR-system – Tecknar miljonavtal med Bluegarden i Sverige Ratosägda Bluegarden PA-konsult har fått förtroendet att leverera personalsystemet HR-plus till handelsföretaget Ahlsell. Ordervärdet beräknas till ca 7 MSEK. Ahlsell erbjuder handel av varor och kringtjänster inom produktområdena VVS, El, Maskiner och Kyl. Koncernen har 4 000 anställda varav drygt 2000 i Sverige, och en årlig omsättning på ca 20 miljarder SEK, varav ca 9 miljarder SEK i Sverige. - Vi sökte efter ett modernt, användarvänligt personalsystem som erbjöd möjlighet att registrera tid och resor via webben. Vi tittade på flera system och vårt val blev HR-plus från Bluegarden eftersom det bäst motsvarade våra krav, säger Britt Christoffersson, PA-chef hos Ahlsell. - Vi upplever dessutom att Bluegardens konsulter är mycket kompetenta och engagerade vilket känns tryggt när vi nu ska påbörja systembytet, avslutar Britt Christoffersson. Avtalet med Ahlsell ligger väl i linje med den satsning som Bluegarden PA-konsult har gjort för att bli marknadsledande leverantör av digitala HR-tjänster till större företag i Sverige. - I konkurrens med flera andra leverantörer lyckades vi ta hem avtalet med Ahlsell vilket är mycket glädjande. Därmed stärker vi också vår ställning som leverantör till den privata sektorn och stora företag där vi idag har 50 procent av marknaden, säger Magnus Engman, Sales Director i Bluegarden PA-konsult. Om Bluegarden Bluegarden är ett skandinaviskt IT-företag som erbjuder digitala HR-lösningar och levererar ett brett spektra av tjänster inom lön, personal, bemanningsplanering, rekrytering och utbildning. Bluegarden ägs av svenska Ratos AB, ett börsnoterat svenskt private equity företag. Bluegarden har närmare 400 medarbetare i Sverige, Danmark och Norge. För mer information, vänligen kontakta: Magnus Engman, Sales Director Bluegarden PA-konsult AB Tlf +46 (0)8 685 18 33 eller +46 (0)768 30 40 13 Britt Christoffersson, PA-chef Ahlsell AB Tlf +46 (0)8 685 70 69 Marian Rui Slettebakken, Informationsdirektör Bluegarden AS Tlf: +47 99291577 pressekontakt@bluegarden.no - www.bluegarden.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se