Bluegarden fortsätter växa

PRESSMEDDELANDE FRÅN BLUEGARDEN AS 2006.04.25 - Skandinavisk satsning ger resultat för norskt företag Bluegarden fortsätter växa Bluegarden redovisar ett resultat för 2005 på 90 MSEK före avskrivningar, en förbättring med 23 MSEK från 2004. Omsättningen var 498 MSEK, en ökning med 29 % i förhållande till året innan. - Bluegardens resultat visar att vår offensiva satsning i Skandinavien har en positiv utveckling, säger Svein Gullaksen, VD på Bluegarden. Bluegardenkoncernen har tecknat flera strategiska avtal under 2005 vilket har fortsatt 2006. Viktiga händelser är köpet av svenska PA-konsult, övertagandet av Intentias HR-verksamhet i Skandinavien och samarbetet med Multidata i Danmark. I Norge har Bluegarden etablerat samarbetsavtal med 24SevenOffice med fokus på marknaden för små- och medelstora verksamheter. - Bluegarden har utvecklats till att bli en ledande skandinavisk HRM-partner som erbjuder digitala tjänster till alla typer av verksamheter i hela regionen. Vi är absolut ett företag som lyckas med att exportera norsk knowhow. Vi ska växa ännu mer och ser stora möjligheter i Sverige och Danmark, kombinerat med den norska SMB-marknaden som avgörande för fortsatt framgång, avslutar Svein Gullaksen. Om Bluegarden Bluegarden är ett skandinaviskt IT-företag som erbjuder digitala HR-lösningar och levererar ett brett spektra av tjänster inom lön, personal, bemanningsplanering, rekrytering och utbildning. Bluegarden ägs av svenska Ratos AB, ett börsnoterat svenskt private equity företag. Bluegarden har närmare 400 medarbetare i Sverige, Danmark och Norge. För mer information, vänligen kontakta: Informationsdirektör Marian Rui Slettebakken, tlf: +47 99291577 / +47 24 08 76 82 pressekontakt@bluegarden.no www.bluegarden.no ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se