Bluegarden ingår samarbete med Nordea om lönetjänst till bankens småföretagare

Report this content

Löneleverantören Bluegarden har inlett ett samarbete med Nordea innebärande att företag som har Bluegardens webbaserade lönetjänst enkelt kan signera löneutbetalningarna i Nordeas Internetbanken Företag. Bluegardens moderbolag Multidata har samarbetat med de danska bankerna i många år och erbjuder liknande lösningar till småföretagare i Danmark. - Som Nordens största bank är Nordea en viktig partner för oss. Småföretagare vill ha smidiga lösningar som gör att de kan fokusera på sin verksamhet. Webbaserade lösningar som fungerar bra ihop med internetbanken underlättar administrationen och minskar allt krångel, kommenterar Roger Karlsson, affärsområdesansvarig för Bluegarden Lön. Om Bluegarden och Bluegarden Lön: Bluegarden AB är en leverantör av löne- och HR-lösningar och har varit i branschen sedan 1979, tidigare under namnet Växjö PA-konsult AB. Bluegarden ingår i Multidata-Bluegardenkoncernen, Skandinaviens ledande löne- och HR-leverantör med 650 anställda i Sverige, Norge och Danmark. Bluegarden Lön är ett komplett, webbaserat lönesystem i enlighet med rådande svenska lagar och avtal. Tjänsten är särskilt utvecklad med småföretagarens behov i åtanke och förutsätter inga förkunskaper om lönehantering. Viktiga rapporter, statistik och bokföringsunderlag genereras automatiskt direkt i tjänsten. För mer information kontakta: Roger Karlsson på Bluegarden, telefon 0768 30 40 25, roger.karlsson@bluegarden.se