Ratos dotterbolag: Bluegarden med VD i Sverige

Ratos dotterbolag: Bluegarden med VD i Sverige - Vi satsar tungt på den svenska marknaden och bekräftar med detta vår strategi med att anställa en solid Verkställande direktör, säger VD Svein F. Gullaksen. Thomas Grönlund (42) är anställd som Bluegarden-konsernens chef i Sverige. Grönlund tillträder sin tjänst den 1 december och vill som VD i Bluegarden Sverige AB få ansvaret för all verksamhet i landet. Han kommer även att ingå i Bluegarden-konsernens ledningsgrupp. - Bluegardens satsning i Sverige är avgörande för at konsernen skall lyckas med att nå sina ekonomiska och strategiska målsättningar. Som ägare är Ratos fokuserade på de möjligheter som ligger på den svenska marknaden, och att Bluegarden lyckas med sin försäljning av nya tjänster för att skapa ytterligare växt för hela konsernen, säger Bo Jungner, styrelseordförande i Bluegarden och Senior Investment Manager i Ratos. Thomas Grönlund kommer närmast från IBM där han hade ansvaret för en av Nordens största IT-outsourcing-kontrakter. Grönlund har arbetat i IBMs svenska ledningsgrupp, där han hade ansvaret för bolagets tekniska konsulenter och serviceorganisation. På 1990-talet arbetade han i Telia AB i flera ledande befattningar, senast i rollen som managing Director i Telia Systems AB, innan han gick vidare till IBM. Thomas Grönlund har en Diploma i Marketing Economics. - Thomas Grönlund har den erfarenheten och kompetensen som behövs för att genomföra Bluegardens planer för integrering och växt i Sverige, vi är mycket nöjda med att ha honom med på laget, säger VD Svein F. Gullaksen. Fakta om Bluegarden: Bluegarden är en av Skandinaviens största tjänsteleverantörer inom löne- och HRM-området. Verksamheten består av standardiserade lönehanteringssystem, IT-baserade personaladministrativa funktioner, IT-baserad outsourcing av personalavdelningar, samt konsulenttjänster. Konsernen har 400 medarbetare i Norge, Sverige och Danmark. Försäljning 2004: 331 MNOK, EBITDA: 57,3 MNOK. För ytterligare information, vänligen kontakta: Marian Rui Slettebakken, Informationsdirektör i Bluegarden, tel +47 99291577 e-post: marian.slettebakken@bluegarden.no ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://wpy.waymaker.net/client/waymaker1/ImageArchive/Image.aspx?image_id=7898&lang=SV