• Blueice Research/

Blueice Research samarbetar med RSA Security för att säkra elektroniska transaktioner från stationära och mobila enheter Multipass tilldelas "RSA Secured RSA Keon® Ready" Certifiering Blueice Research, som är en ledande möjliggörare av säkra digitala transaktioner för PC och handdatorer har anslutit sig till RSA Securedtm Partner Program och företagets produkt Multipass stödjer nu RSAs Keon® digital certificate management software. Som en del i partnerprogrammet har Multipass tilldelats "RSA Secured RSA Keon Ready"-certifiering som innebär kompatibilitet med RSAs "Securitys digital certificate management software". Utnämningen "RSA Secured certification" visar att Multipass är kompatibel med RSA Securitys marknadsledande säkerhetsprodukter och teknologi. "RSA Security är ledande inom e-säkerhetslösningar och vi är glada över att arbeta med dem" säger Anna Hane, VD för Blueice Research. "Blueice Researchs teknologi gör det enkelt för kunden att implementera en kraftfull förtroende-plattform som är kostnadseffektiv och möter affärskraven samt är framtidssäkrad genom att täcka in både stationära och mobila enheter. Att vara en "RSA Secured Partner" försäkrar kunder som vill använda certifikat på många olika PC- och handdatorplattformar att det nu finns en lösning som är prövad och testad och som är enkel att införa" "Det är med entusiasm vi välkommnar Blueice Research som medlem i RSA Secured Partner Program" säger Robert Pritchard, vice president of corporate and partner development på RSA Security. "Vårt strategiska partnerprogram är ett av de mest offensiva och framgångsrika i branschen och vi ser fram emot att arbeta med Blueice Research och bistå dem med att leverera säkra e-handelslösningar till våra kunder. För mer information: Anna Hane, CEO, Blueice Research AB, Phone: + 46 8 545 51 880, Mb: +46 707-470144 Pelle Made, Information Manager, Blueice Research AB, Phone: +46 8 545 51 880, Mb: 0709-27 83 25 Om Blueice Research (blueiceresearch.com) Blueice Research är ett säkerhetsföretag med huvudkontor i Stockholm. Företaget utvecklar och marknadsför mjukvarubaserade säkerhetsprodukter som möjliggör säkra elektroniska transaktioner från PC, smarta telefoner och handdatorer. Företagets flaggskepp är produkten Multipass som tillför avancerad krypto- och säkerhetsfunktionalitet, bla. autentisering och digitala signaturer, till en bred flora av plattformar. Denna lösning är idealisk i alla situationer där känslig information behöver göras tillgänglig online och där icke förnekbara bevis för transaktioner är nödvändiga. Multipass är baserad på PKI standarder. Lösningen är enkel att implementera och framtidssäkrad genom att täcka in många plattformar tex. Win32, Pocket PC, Palm OS och EPOC. Primärmarknader är bank & finans samt onlinespel-industrin (penningspel). ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/07/20011107BIT00130/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/07/20011107BIT00130/bit0001.pdf