Blueice Research tecknar samarbetsavtal med TAJT Security (InfiniCom)

Blueice Research tecknar samarbetsavtal med TAJT Security (InfiniCom) Det svenska datasäkerhetsföretaget Blueice Research AB och TAJT Security AB, ett bolag inom Infinicom-koncernen, har tecknat ett strategiskt samarbetsavtal angående säkerhetslösningar för mobilt internet. Avtalet omfattar produkter för säkra mobila transaktioner från Blueice Research, och kompetens kring säkerhet och infrastruktur från Tajt Security AB. - Tajt Security har helt rätt profil för oss, de har en mycket djup kompetens inom PKI och ett stort förtroende hos sina kunder. De har också förmågan att driva sina projekt framgångsrikt i mål, säger Fredrik Hökegård, Försäljningschef på Blueice Research. Utbredningen av mobila enheter med Internetaccess väntas öka under de närmaste åren. Detta medför högre krav på säkerhet både från tjänsteleverantörer och från konsumenter. Internetbaserade banktjänster och organisationer som vill låta sina medarbetare använda interna system från mobila enheter är exempel på aktörer som har behov av bättre säkerhet för att vinna konkurrensfördelar. - I och med att säkerhetskraven inom olika samhällsfunktioner hela tiden ökar så kommer behovet av olika säkra identifieringssystem att följa denna starka tillväxttrend. Vi tror att mobila lösningar blir en viktig del i denna utveckling och därför är det glädjande att vi startat samarbetet med Blueice Research, säger Tommy Brismo, VD på TAJT Security AB. För mer information: Thomas Holmström, VD Blueice Research AB, Tel: 08-545 51 880, Mb: 0709- 27 83 20 Pelle Made, informationschef Blueice Research AB, Tel: 08-545 51 886 Tommy Brismo, VD TAJT Security AB, Tel 08-564 100 60 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/03/14/20010314BIT00270/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/03/14/20010314BIT00270/bit0001.pdf