Blueice Research värvar Fredrik Hökegård från RSA Security

Blueice Research värvar Fredrik Hökegård från RSA Security Det svenska datasäkerhetsföretaget Blueice Research värvar Fredrik Hökegård till tjänsten som försäljningschef. Han kommer närmast från en position som Senior Channel Manager på RSA Security i Norden. Fredrik Hökegård börjar omgående sitt nya arbete som försäljningschef på Blueice Research. Blueice Research arbetar intensivt med att bygga upp sina försäljningskanaler i första hand i Europa. Rekryteringen av Fredrik Hökegård som försäljningschef med huvudansvar för kommande produktlanseringar är ett viktigt led i denna expansion. Han kan säkerhetsbranschen och har stor erfarenhet från försäljning av komplexa system samt av att bygga säljorganisationer. - Fredrik har varit enormt framgångsrik i sitt arbete att bygga upp återförsäljarnät och kundbasen på RSA Security och han kommer snabbt att bidra till Blueice Researchs framgång. Han är en mycket driven och hungrig person som passar perfekt in i vår företagskultur, säger Thomas Holmström, VD för Blueice Research AB. Fredrik Hökegård är 35 år och har sedan 1998 framgångsrikt byggt upp RSAs försäljningskanaler i Norden. Under den tiden har försäljningen på företaget ökat avsevärt. Han har förutom sitt arbete på RSA Security även arbetat på Digital och Novell. - Blueice Research har extremt spännande produkter och en tydlig inriktning mot den nya säkerhetsmarknaden inom mobilt Internet. De har många duktiga utvecklare och ett driv i verksamheten som lockar mig, att man dessutom har kompletta lösningar för säker identifiering av användare, elektroniska signaturer och digitala kvitton ser jag som en mycket stor konkurrensfördel. Med min förankring i branschen tror jag att jag kan vara till stor nytta för Blueice Research nu när de går in i en kommersiell fas, säger Fredrik Hökegård. - För mer information: Thomas Holmström, VD Blueice Research AB, Tel: 08-545 51 880, Mb: 0709-27 83 20 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/01/11/20010111BIT00210/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/01/11/20010111BIT00210/bit0002.pdf