Nyemission i BlueMarx dotterbolag CarCartel

Report this content

Nyemission i BlueMarx dotterbolag CarCartel BlueMarx majoritetsägda dotterbolag CarCartel har genomfört en mindre nyemission (850 000 kr) med syfte att ge partners och ledande befattningsinnehavare möjlighet till delägarskap. Per den 1 april tillträder Karsten Lodding som ny VD i bolaget. Avgående VD och grundare Jon Knutsson fortsätter som arbetande styrelseledamot med fokus på affärsutveckling. BlueMarx försvarar sin andel i emissionen och kvarstår därmed som majoritetsägare. BlueMarx affärsidé BlueMarx affärsidé är att med kooperativ handel, eller co-shopping, på Internet pressa priset på kapitalvaror till förmån för kunden. BlueMarx samordnar konsumenter genom att de bildar inköpsgrupper kring enskilda varor som kunderna själva föreslår. När tillräckligt många har anmält intresse för en inköpsgrupp öppnas gruppen för köp. Till skillnad från den gamla kooperationen samarbetar emellertid BlueMarx och konsumenterna kring enskilda varor utan föreningsbyråkrati och utan krav på medlemskap. BlueMarx finns på http://www.bluemarx.se För ytterligare information, kontakta: Peter Elmlund Jon Knutsson VD BlueMarx AB VD CarCartel AB Tel 08-429 09 31, 070-529 09 32 Tel 08-429 09 52, 070-716 74 90 E-mail: E-mail: peter.elmlund@bluemarx.se jon.knutsson@carcartel.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/03/06/20010306BIT00540/bit0002.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/03/06/20010306BIT00540/bit0002.pdf