Report this content

PRESSMEDDELANDE 2002-04-23 BlueMarx AB För att freda bolaget mot de fordringsägare som genomfört en s k bryggfinansiering och som också jobbar med bolagets pågående konvertibelemission, har bolaget idag ansökt om företagsrekonstruktion. Konvertibelemissionen har inte lyckats och avbryts efter styrelsens beslut på grund av ändrade förutsättningar. Fortsatta diskussioner pågår med extern intressent avseende samgående. Parallellt med detta genomför bolaget omgående struktur- och organisationsförändringar för att påskynda målet att nå ett positivt kassaflöde. BlueMarx finns på http://www.bluemarx.se För ytterligare information kontakta: BlueMarx AB Christer Udd, VD Tel: 08-527 427 00 E-mail: christer.udd@bluemarx.se eller BlueMarx AB Otto Wiksell, Styrelseordförande Tel: 070-426 90 02 E-mail: otto.wiksell@bluemarx.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/04/24/20020424BIT00490/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/04/24/20020424BIT00490/wkr0002.pdf