BMC Software får brett branschstöd för sin Business Service Management-strategi

Report this content

BMC Software får brett branschstöd för sin Business Service Management- strategi Accenture, EMC och Symantec sluter upp bakom BMC Softwares strategi för att synkronisera en organisations IT-lösningar med verksamhetens behov. Under BMC Software Forum i New York presenterade BMC flera nya partners och produkter inom BMCs initiativ BSM, Business Service Management. BSM är en strategi för hur verksamhetens krav kan harmonieras med IT-stödet, bland annat genom att övervaka och automatisera affärsprocesser och procedurer. Bland de nya partnerföretagen finns Accenture, EMC och Symantec samt Global Alliance Partners som Dell och Siebel. "Detta är en milstolpe för BMC och innebär att vi genom våra partners, som alla är ledande inom sina respektive fält, kan börja leverera BSM- lösningar till våra partners kunder", säger Bob Beauchamp, VD på BMC Software. "För kunderna betyder det att de nu kan börja arbeta med IT- frågor ur ett affärsmässigt perspektiv". BMC arbetar även vidare med Intel Solution Services med funktioner som ska hjälpa IT-verksamheten att bättre kunna analysera och dimensionera IT-infrastrukturen i samband med förändringar i verksamheten. BSM Foundation Partners BSM Foundation Partners är företag som assisterar BMC i arbetet med att ta fram produkter och tjänster inom BSM-strategin. Accenture, EMC och Symantec arbetar med BMC för att utveckla, marknadsföra och sälja komponenter och tjänster för BSM inom implementation, datalagring och säkerhet. Accenture och BMC har tagit fram ett pilotprojekt för något som kallas BSM QuickStart. De företag som gått igenom BSM QuickStart ser snabbt, inom sex till åtta veckor, mätbara förbättringar av servicenivån samtidigt som kostnaderna sjunker. EMC och BMC har arbetat med en lösning som kombinerar BMCs kunnande inom övervakning och styrning av IT-applikationerna och EMC expertise inom storage. Tillsammans skapar man nu ett komplett koncept som optimerar resursutnyttjandet. Symantec och BMC kommer att samarbeta kring säkerhetsstrategier och policyhantering ur ett affärsmässigt perspektiv. Vid säkerhetsproblem får ofta affärsverksamheten lida. Trots det brukar virusskydd och brandväggar räknas som IT-problem. Genom samarbetet mellan Symantec och BMC får kunderna stöd med att räkna på sina risker och hotbilder och utvärdera hur problemen skulle kunna åtgärdas. BMC Global Alliance Partners BMC Global Alliance Partners, Dell och Siebel Systems arbetar också med att integrera olika produkter med BSM. Dell tittar bland annat på deras skalbara servrar och datalagringslösningar kan fungera med BSM. Siebel Systems kommer att bygga en tätare integration mellan sitt Universal Application Network (UAN) och BSM-lösningar. Nya BSM-produkter På BMC Forum i New York visade BMC också upp några nya eller förbättrade produkter som kommer att erbjudas till kunder som arbetar med BSM. En ny version av BMC Softwares Service Impact Manager gör det enklare för individer som arbetar med affärsfrågor att sätta sig in i hur IT påverkar verksamheten. Informationen, i form av till exempel nyckeltal, lägger grunden till en bättre förståelse och en bättre relation mellan de som arbetar med verksamheten och de som ansvarar för IT-utvecklingen. BMC har också arbetat med förändringar i CONTROL-M, ett jobbstyrningssystem och Service Impact Manager, som gör att de kan användas tillsammans för att räkna på hur arbetsflöden och beroenden påverkar verksamheten ur ett affärsmässigt perspektiv. För ytterligare information om BMC Software nya strategi, Business Service Management kontakta: Yvonne Cosmo, BMC Software, yvonne_cosmo@bmc.com, tel: +46 8 544 963 00 Om BMC Software BMC Software, Inc. [NYSE:BMC] fokuserar på att säkerställa affärstillgänglighet för sina kunder genom att hjälpa dem att bl a förbättra sin service och minska sina kostnader. BMC Software leverarar Business Service Management och lösningarna överbryggar företagssystem, applikationer och databaser. BMC Software grundades 1980 och har kontor världen över. Bolaget ingår i S&P 500, och hade intäkter på cirka 1,3 miljarder dollar för räkenskapsåret 2002. Gå in på http://www.bmc.com/för att läsa mer. BMC Software, the BMC Software logos, and all other BMC Software product or service names are registered trademarks or trademarks of BMC Software, Inc. All other trademarks or registered trademarks belong to their respective companies. © 2003, BMC Software, Inc. All rights reserved. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/23/20031023BIT00620/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/23/20031023BIT00620/wkr0002.pdf