BMC Software utser de bästa webbplatserna

Report this content

BMC Software utser de bästa webbplatserna TeliaSonera, SEB, Coop, JyllandsPosten och Fujitsu Invia vinner Golden Angel Awards för de bästa webbplatserna BMC Software, ett av världens ledande mjukvaruföretag, delar i år ut fem gyllene änglar till TeliaSonera, SEB, Coop, Jyllands-Posten och Fujitsu Invia. Dessa Golden Angels tilldelas de företag inom företagskategorierna telekom, bank och finans, media, IT samt industri och service som har de bästa webbplatserna i norden i år. BMC Software utser vinnarna genom att använda sitt verktyg SiteAngel och kallar följaktligen de bästa bolagen Golden Angels. Med hjälp av verktyget har BMC gått igenom och mätt kvaliteten på webbplatserna hos ett antal nordiska storföretag. Av de runt 70 nominerade vann Jyllands- Posten inom katergorin media. "Vi är mycket glada över priset. Det är viktigt att våra läsare uppdateras med de senaste och viktigaste nyheterna året runt och att svarstiderna är korta, när de besöker en av Danmarks största nyhetsförmedlare på nätet", säger Internetredaktör Jörgen Schultz- Nielsen, Jyllands-Posten. BMC Softwares SiteAngel är ett verktyg som bland annat används för att mäta svarstider och tillgänglighet på webbplatser. Verktyget fungerar så att användaren definierar ett antal normala operationer som att hämta en viss sida, gå igenom en viss struktur eller dyl. SiteAngel mäter sedan med ett givet intervall, hur lång tid det tar att genomföra transaktionen. Genom att integrera SiteAngel med övervakningsverktyget Patrol kan företag definiera tröskelvärden och låta Patrol varna och/eller åtgärda eventuella problem som kan ha uppstått. "Tillgänglighet och svarstid är två mycket viktiga faktorer när det gäller att ge användare och kunder en positiv erfarenhet av en webbplats. Patrol är en viktig produkt i vår strategi, dvs Business Service Management, att fokusera på IT-administration ur ett affärsperspektiv", säger Erik Hult, chef för BMC Software Skandinavien. För ytterligare information om BMC Software SiteAngel Awards eller lösningar kontakta: Yvonne Cosmo, BMC Software, yvonne_cosmo@bmc.com, tel: +46 8 544 963 00 Om BMC Software BMC Software, Inc. [NYSE:BMC] fokuserar på att säkerställa affärstillgänglighet för sina kunder genom att hjälpa dem att bl a förbättra sin service och minska sina kostnader. BMC Software leverarar Business Service Management och lösningarna överbryggar företagssystem, applikationer och databaser. BMC Software grundades 1980 och har kontor världen över. Bolaget ingår i S&P 500, och hade intäkter på cirka 1,3 miljarder dollar för räkenskapsåret 2002. Gå in på http://www.bmc.com/för att läsa mer. BMC Software, the BMC Software logos, and all other BMC Software product or service names are registered trademarks or trademarks of BMC Software, Inc. All other trademarks or registered trademarks belong to their respective companies. © 2003, BMC Software, Inc. All rights reserved. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/09/15/20030915BIT00350/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/09/15/20030915BIT00350/wkr0002.pdf