BMC:s nyaste lansering; den intelligenta helpdesken Remedy 9

Report this content

Nu lanserar BMC Helpdesk-lösningen Remedy 9 som är en mobil ”ur lådan och nära till hands-lösning” som kan öka produktiviteten med upp till 75 procent. Här blandas principerna för helpdesk med moderna konstruktionsprinciper och smarta teknologier som mobil, social och analys. Lösningen bekräftar BMC: s marknadsposition som ledande inom ITSM.

Pressmeddelande 2015-08-11

– Detta är den viktigaste lanseringen BMC hittills gjort! Vi har använt årtionden av erfarenhet och expertis för att skapa Remedy 9, som är en lösning speciellt utformad för morgondagens helpdeskmedarbetare. Tack vare de intuitiva verktygen är det en lösning som omdefinierar arbetsmetoderna och stöder övergången till digital helpdesk, säger Bo Gyldenvang, regiondirektör, Norden och Benelux, BMC.

Enligt Bo Gyldenvang står helpdeskfunktionen vid ett vägskäl. I takt med att företag använder allt fler digitala tjänster som utvecklas för mobil och ligger i molnet är helpdesk tvungen att följa med. Remedy 9 är en fullt utvecklad digital helpdesklösning som med intuitiv, lockande teknik innehåller en rad verktyg som stöder användningen av digitala tjänster

– BMC har gjort åtskilliga förbättringar för att stärka Remedys utseende och känsla, men bakom designen finns en optimerad plattform som ökar de anställdas produktivitet och gör det lättare för IT-avdelningen att hantera de allt mer komplexa systemen. BMC har mixat principerna för helpdesk med moderna designprinciper så företag kan dra optimala fördelar av de digitala möjligheterna, säger Robert Young, forskningschef på IDC.

Affärsnytta med BMC Remedy 9

Helpdesk i fickan: Remedy 9 mobiliserar den digitala arbetskraften och utnyttjar mobilens inbyggda möjligheter såsom pekskärmar, streckkodsläsare, kameror, GPS, Push-meddelanden och automatiska textförslag.

Bättre användarupplevelse (UX): Smart IT anpassar användarupplevelsen beroende på roll. Helpdeskmedarbetare presenteras automatiskt för kontextbaserat innehåll - allt annat sorteras bort. Ett förbättrat Smart IT-gränssnitt introducerar smartare sätt att arbeta och kan öka i helpdeskpersonalens produktivitet med upp till 75 procent.

Intuitiv självbetjäning: användare kan logga en händelse, efterfråga en tjänst, boka ett rum, ladda ner en app eller kolla tillgängligheten på alla tjänster direkt via en mobil app.

Involvera hela teamet: integrerade sociala samarbetsverktyg hjälper helpdeskmedarbetare att arbeta smartare och ger dem möjlighet att ge bättre service på tvärs i hela det digitala företaget.

Insikt med Analytics: med integrerade analyser kan användare snabbt skapa detaljerade rapporter med dra-och-släpp och visualisera dem i intressanta dashboards med smart rapportering – ett helt nytt analysverktyg.

Prestanda och integration: Remedy 9 kan levereras via BMC-moln eller installeras på plats, men den verkliga styrkan ligger under huven. Lösningen bygger på helt ny Java-kod, vilket garanterar en mycket hög prestanda och API:er, branschledande CMDB och icke-invasiva uppgraderingar.

– Remedy 9.0 är den mest genomtestade lösning som släpps på marknaden och den första större uppdateringen sedan Bain Capital förvärvade oss 2013. Det ger en bra bild av hur ett private equityföretag kan påverka ett företag positivt mot utveckling och innovation, säger Bo Gyldenvang.

MyIT 2.5

Remedy 9 innehåller viktiga uppdateringar, härunder MyIT 2.5 och Artrium Configuration Management Database (CMDB) 9.

BMC MyIT kan integreras med BMC Cloud Lifecycle Management (CLM), vilket öppnar för självbetjäningsmöjligheter, bl.a. möjlighet att publicera en helpdeskkatalog vari slutanvändare kan beställa applikationer, hårdvara och tjänster. Med detta slipper man att fylla i formulär eller ringa helpdesk flera gångar om.

Remedy 9 kan köpas nu och kostar från 80 USD per månad och användare. Mer information finns på www.bmc.com/remedy9.

Presskontakt Sverige

Susan Rose Communication AB, tel. 073 300 3010, susan@susanrose.se

Om BMC

BMC utvecklar mjukvarulösningar som automatiserar IT-drift och IT-management i företag. BMC ligger längt upp på toppen av Gartners Magic Quadrant för IT Service Management och erbjuder helpdesk, övervakning, kapacitetsplanering och nätverksskanning till företag i alla branscher. BMC:s lösningar kombinerar digital innovation med robusta IT-system, vilket ger kunderna användarupplevelser utöver det vanliga, samt optimerade IT-tjänster, kostnader, efterlevnad och produktivitet.

Taggar:

Citat

Bo Gyldenvang, regiondirektör, Norden och Benelux, BMC
BMC har mixat principerna för helpdesk med moderna designprinciper
Robert Young, forskningschef på IDC