• BNI/

ETT HELT FANTASTISKT SÄTT ATT GÖRA NYA AFFÄRER GENOM NÄTVERKANDE

Nätverksgurun Ivan Misner besöker Stockholm 18-19 april

En av världens mest kända profiler inom affärsnätverkande, amerikanen Dr Ivan Misner besöker i mitten av april Skandinavien. Han kommer att hålla föredrag/seminarier i Köpenhamn, Oslo, Stockholm, Malmö, Växjö, Eskilstuna, och Göteborg. Dessutom kommer han att hålla föreläsningar på några universitet.

Betydelsen av att nätverka är mer och mer påtaglig inom näringslivet, inte minst när det gäller att bygga relationer och få fler uppdrag. Att använda Word of mouth marketing i sin marknadsföringsstrategi och sättet på hur man gör det är något som Ivan Misner är expert på att förmedla. Det finns många företag som, genom att använda det koncept Ivan Misner lär ut, avsevärt har ökat sin omsättning.

Ivan Misners tankar är grunden för BNI (Business Network International) i Sverige och i resten av världen. I Stockholmsregionen finns det 20 BNI affärsteam.

I samband med Ivan Misners besök i Stockholm finns möjlighet att göra en personlig intervju med honom.
Kontakta Harald Ullman, tel: 0708 47 12 24, e-post: harald@ullmanpr.se

Fakta om Dr. Ivan Misner

Ivan Misner är grundare och styrelseordförande för BNI International. Han har en Ph.D. från University of Southern California, har skrivit nio böcker om nätverkande och är återkommande kolumnist för Entrepreneur.com, ett magasin på nätet för företagare. Dr Misner är född i Pittsburg men växte upp i södra Kalifornien och bor numera i Clermont, Kalifornien, USA.

Dr Misner är en av världens ledande experter inom affärsnätverkande och har varit ”Keynote speaker” för stora företag och organisationer runt om i världen. Han är mycket het i amerikansk media t.ex L.A. Times, Wall Street Journal, och New York Times samt även deltagit i många radio- och teveprogram, i bl.a. CNN, CNBC, och BBC.

Dr Misner har även hållit kurser och föreläsningar om företagande och förtroendekapital vid flera universitet och är styrelseledamot för Colorado School of Professional Psychology.

På sin fritid är han amatörtrollkarl och har svart bälte i karate.

BNI enligt Nationalencyklopedin

BNI, Business Network International, till 1991 The Network, internationell nätverksorganisation för företag inom olika branscher. BNI, som bildades 1985 i USA, har som huvudsyfte att ge bl.a. kvalificerade affärsreferenser till medlemmarna samt utbildning och information inom marknadsföring. BNI, som bedriver verksamhet i ca 30 länder över hela världen, etablerades i Sverige 1999 under namnet BNI Scandinavia AB, Göteborg. Antalet medlemmar är drygt 81 000, varav 2 000 i Sverige (2006).

Källa: Nationalencyklopedin

BNI i siffror

BNI startades 1985 i USA. Vid årsskiftet 2006/2007 fanns mer än 4 600 BNI team i 36 länder med sammanlagt mer än 92 000 medlemmar.

Under 2006 genererade BNI 4,9 miljoner referenser som ledde till affärer för medlemmarna motsvarande 17 miljarder kronor.

I Sverige finns idag närmare 100 BNI-team med ca 2 000 medlemmar.

Ett BNI-team består av mellan 20-40 medlemmar. Till BNI-mötena bjuder medlemmarna även in besökare/gäster, vilket gör att antalet personer som man presenterar sig för och kan söka affärskontakter med/genom i praktiken är 5-10 personer fler.

I Stockholmsområdet finns 20 BNI-team med ca 400 medlemmar. Fler team är på gång att startas upp.

Länkar: www.bni.nu
www.bni.com