Ola Serneke finalist till utmärkelsen Årets Affärsnätverkare

Report this content

Ola Serneke, vd Serneke Group från Göteborg är en av finalisterna till utmärkelsen Årets Affärsnätverkare 2015. BNI, som är världens och Sveriges största affärsnätverk, utnämner sedan 2008 Årets Affärsnätverkare. Vinnaren koras vid ett stort mingelevent på Berns Salonger i Stockholm den 9 februari.

Ola Serneke är en av finalisterna till utmärkelsen Årets Affärsnätverkare 2015. Ola Serneke från Göteborg startade 2002 Serneke Group som är en byggkoncern verksam inom bygg, anläggning och projektutveckling.
– Jag är väldigt glad över att vara en av finalisterna för BNI:s årliga utmärkelse. Jag har stora visioner för vår koncern och en förutsättning för att lyckas med dessa är att vårda gamla kontakter och hela tiden skapa nya. Att omge sig med goda och kompetenta människor är en förutsättning för att lyckas såväl i affärsvärlden som privat, säger Ola Serneke, vd Serneke Group.

BNI (Business Network International) hjälper företagare att bygga ut sina kontaktnät genom effektiv referensmarknadsföring.
– En bra nätverkare har många relationer, arbetar strukturerat och är van att både ge och ta. Utmärkelsen går till en person och entreprenör som använder nätverkande som viktig metod för att skapa affärer. Vi tycker att Ola Serneke har gjort detta på ett ypperligt sätt, säger Gunnar Selheden vd för BNI och jurymedlem.

Sedan i september har man kunnat nominera personer till utmärkelsen Årets Affärsnätverkare på tävlingens hemsida. De åtta finalisterna har sedan tagits fram av en namnkunnig jury bestående av Ola Lauritzson, Therese Albrechtsson, Mia Törnblom, Bicky Chakraborty, Michael Issa och Gunnar Selheden.

Bland tidigare vinnare hittas profiler som Frida Boisen, Carina Nunstedt, Pär Johansson, Isabella Löwengrip och David Lega.

Alla finalister Årets Affärsnätverkare 2015

Anna Stenberg                                         WES (Women Executive Search)
Bahjat Mourad                                          Nätverkarna Öst
Helena Berggren                                      Helena Berggren AB
Ida Backlund                                             Rapunzel of Sweden
Lasse Nilsson                                           Thorskogs Slott
Ola Serneke                                              Serneke Group
PeO Axelsson                                           Marknadscheferna
Ragnhild och Lars Jacobsson                   The Perfect World Foundation

Läs mer om de nominerade på www.affarsnatverkare.se

För mer information:
Gunnar Selheden, vd BNI tfn: 031- 778 06 20, e-post: gunnar.selheden@bni.nu
www.BNI.nu

BNI är världens och Sveriges största affärsnätverk som får affärer och företag att växa. Att vara del av BNI är en långsiktig investering som ger nya affärer och skapar tillväxt, inte bara för dig utan också de andra i nätverket. Tillsammans skapar vi fler affärer för oss själva och fler jobb för samhället.

Taggar: