BOARD International ökar sin närvaro i Norden

Report this content

Amsterdam och Stockholm, 3 mars 2016 – BOARD International, en av världens främsta leverantörer av mjukvara för enhetlig så kallad Business Intelligence, analyser och resultathantering, ökar nu sin närvaro på den nordiska marknaden som en del i företagets världsomspännande tillväxtstrategi.

BOARD International har ambitiösa tillväxtplaner där lokal närvaro utgör en viktig del, och Norden är en av de viktigaste marknaderna i företagets tillväxtstrategi.

Matteo Cappelletti, regionchef för BOARD Benelux och Norden kommenterar:

– Efter att antalet medarbetare på vår första marknad, Benelux-länderna, har ökat, kan vi nu expandera och närma oss den nordiska marknaden mer aktivt. Vi har redan en fot inne, eftersom H&M är en av våra viktiga kunder där, men nu ska vi konsolidera och öka antalet kunder och partner som hjälper oss att täcka hela Norden.

Mer om BOARD

BOARD International har hjälpt fler än 3 000 företag över hela världen att snabbt kunna övergå till program för BI och CPM på en enhetlig och programmeringsfri plattform som gör arbetet väsentligt mycket snabbare och billigare än vanliga BI-lösningar. BOARD:s plattform ger användaren en enhetlig, korrekt och komplett överblick över sin organisations information, inbegripet verksamhetsprocesser. Samtidigt ger den en unik möjlighet att kunna planera och granska prestanda, från strategiska överblickar ner till minsta driftsdetalj. BOARD har både en personalstyrka för direktförsäljning och ett återförsäljarnätverk med lokala partner som finns över hela världen.

Den senaste versionen av BOARD-plattformen, BOARD 10, ger företaget möjlighet att använda en beslutshanteringsmiljö med allt-i-ett-funktion som antingen finns på plats, i molnet eller i en hybridmodell där enhetlig BI, analysverktyg och CPM kombineras med stabil systemarkitektur och säkerhet från Amazon Web Services eller Microsoft Azure.  BOARD 10 har även nyheten ”Data Fast Track”, en ny självbetjäningsfunktion för datamodellering som hjälper företagsanvändare att enkelt komma åt valfri datakälla, omedelbart skapa datamodeller och köra visuella analyser, eller bygga egna analysprogram till sina datorer.

För pressfrågor, vänligen kontakta

Chantal Ferro