Barn och hundar väcker skrivlust

Nya katalogen från självpubliceringstjänsten BoD™ Books on Demand påvisar en stor bredd i svenska folkets skrivande.  Att skriva för barn och om hundar är populärt liksom att skriva dikter och att publicera en fackbok inom sitt expertområde. Böckerna trycks först vid beställning och författaren kan även välja att ge ut boken i e-bokformat, utan extra kostnad.

BoD:s katalog Nya Böcker innehåller 48 nya titlar inom fack- och skönlitteratur, lyrik, barn- och ungdomslitteratur och även inom vetenskaplig litteratur. Katalogen, som innehåller bilder och beskrivningar på alla nyutgivna böcker från BoD, distribueras med hjälp av Förlagssystem till de största svenska bokhandlarna.

Tio nya diktsamlingar, sex nya barn- och ungdomsböcker och ett flertal romaner och fackböcker presenteras. Katalogen innehåller även en lista över de tio bästsäljande böckerna. Just nu toppar Magnus Franzéns barnbok ”Månen har ramlat ner”, tätt följd av kokboken ”Mat Rätt” och psykologen Liv Svirskys ”Föräldrahjälpen”.

Hundar är ett frekvent tema – “Träningsdagbok för Hund” och ”Rapport från Hundhimlen”, som handlar om att bearbeta sorgen efter förlusten av hundvännen, är några exempel. Hunden står även i centrum i barnboken ”Boken om Affo”.

Bland ämnen för fackböckerna kan nämnas coachande självhjälp, föräldraskap, ledarskap, miljö, funktionshinder, digitala medier, historia, en bok om kristaller och deras helande kraft i terapiarbete samt olika typer av kokböcker.

– Vi är glada att kunna erbjuda en sådan mångfald av böcker. Med katalogen kan vi hjälpa våra författare att nå ut till bokmarknaden och göra det lättare för bokhandeln att upptäcka våra författares böcker, säger Maria Bengs, ansvarig för BoD Sverige.

Katalogen innehåller en bild och beskrivning av varje bok, författarens namn, ISBN-nummer, antal sidor och pris. Den innehåller även ett urval av pressrecensioner.

Tel.: 08- 463 10 97

Pressfrågor eller bilder:
Tel.: 08-556 973 50

Fakta om BoD:

BoD™ – Books on Demand är med över 350 000 levererbara titlar europeisk marknads- och teknologiledare inom digital bokpublikation. Företaget säljer böcker som produceras först när en beställning görs. Förlag och författare använder BoD:s digitala bokpublikationsform för att ge ut böcker snabbt och till ett förmånligt pris på egen hand. Alla BoD-titlar kan förses med ett ISBN-nummer och finns därmed tillgängliga i varje svensk bokhandel och onlineshop, såsom adlibris.se, bokus.se och cdon.se.

Mer information om bokutgivning på www.bod.se och www.facebook.com/bod.se.

BoD