Succé för Travel Blog Award

BoD samarbetar med onlineresebyrån Supersavertravel där Sveriges bästa resebloggar ska utses. Över 700 nomineringar har kommit in till Travel Blog Awards under de två veckor som tävlingen varit igång. Än finns det tid till att rösta på sina favoritresebloggar här.

I två veckor har man kunnat röstat på sina favoritresebloggar inom fem olika kategorier. Över 700 nomineringar har redan kommit in. Fram till den 19 december hålls nomineringen öppen och arrangören Supersavertravel är överväldigade.

-       Det känns otroligt roligt att så många är aktiva och går in för att nominera. Det är fantastiskt kul också att se alla härliga resebloggar som finns där ute med bra tips som är lite mer unika och personliga än de traditionella reseguiderna, säger Marléne Wallberg, marknadsdirektör på Supersavertravel.

När nomineringen avslutas den 19 december väljer en jury ut tio stycken i varje kategori som går vidare till finalen där man får rösta på sin favorit. Den 11 januari tas sedan en vinnare ut i varje kategori och man vinner då en bokutgivning av sin reseblogg genom självpubliceringsföretaget BoD – Books on Demand.

Om Travel Blog Awards:
Travel Blog Awards är resebranschens egna Blog Award, som arrangeras för första gången år 2012 av onlineresebyrån Supersavertravel. De som vinner är nominerade och framröstade av det svenska folket samt uppfyller juryns urvalskriterier. Företaget vill tipsa kunder om resebloggar där de kan hitta inspiration och få mer personlig information än vad som erbjuds i de reseguider som finns. Detta samtidigt som man lyfter fram och hyllar de fantastiska bloggar som finns idag. Se tidigare pressmeddelanden om Travel Blog Awards här och läs mer om Travel Blog Awards här.

Om Supersavertravel
Supersavertravel är en av Nordens största Internetresebyråer och erbjuder flygbiljetter, hotell, flyg+hotell och hyrbilar. Supersavertravel finns representerat i 5 länder: Sverige, Danmark, Norge, Finland och Holland.

Supersavertravel ingår i Nordens största Internetresebyråkoncern, European Travel Interactive (eTRAVELi) med högst marknadsandelar i Norden. 2011 omsatte koncernen ca 6,5 miljarder kronor på 6 marknader.

Tel.: 08- 463 10 97

Om BoD:
BoD™ – Books on Demand är med över 420 000 levererbara titlar europeisk marknads- och teknologiledare inom digital bokpublikation. Företaget säljer böcker som produceras först när en beställning görs. Förlag och författare använder BoD:s digitala bokpublikationsform för att ge ut böcker snabbt och till ett förmånligt pris på egen hand. Därtill erbjuder BoD konvertering till e-bokformat och försäljning av e-böcker i relevanta e-bokhandlar. Alla BoD-titlar kan förses med ett ISBN och finns därmed tillgängliga i varje svensk bokhandel och i de flesta nätbokhandlar såsom adlibris.se, bokus.se och cdon.se. Mer information om bokutgivning på www.bod.se och www.facebook.com/bod.se.