Bodvár House of Rosés expanderar kraftigt internationellt – ingår strategiskt avtal för 48 nya marknader

Report this content

Stockholm den 10 november 2021. Bodvár House of Rosés, ett av världens ledande premiumvarumärken inom roséviner, ökar takten i sin internationella expansion. Bolaget kan nu erbjuda sina produkter på 48 nya marknader i Latinamerika och Karibien genom ett exklusivt distributionsavtal med amerikanska Actium, internationell distributör av lyxvarumärken. Bodvár House of Rosés tar nu nästa steg i sin offensiva plan för ökad tillväxt.

”Avtalet med Actium är strategiskt mycket viktigt och ett kvitto på den unika position som Bodvár House of Rosés skapat som ett av få internationella premiumvarumärken inom rosé. Vi upplever en stark tillväxt där vi under 2021 vuxit med cirka 300 procent. Genom det här avtalet accelererar vi takten ytterligare och mer än fördubblar vår marknadsnärvaro. Vi kan nu erbjuda våra produkter med ännu större kraft”, säger Ann Hafström, medgrundare och VD på Bodvár House of Rosés.

Bodvár House of Rosés är ett svenskt företag som sedan starten 2007 etablerat ett globalt premiumvarumärke i ett av världens mest konkurrensutsatta vinsegment. Framgången har varit möjlig tack vare en högkvalitativ vinproduktion i Frankrike, en lyckad marknadsföring och noga utvalda samarbeten med strategiska partners och distributörer.

Bodvár House of Rosés har hittills varit närvarande i 34 länder – nu ökar antalet till 82. USA är den enskilt viktigaste marknaden med många kunder inom det mest exklusiva segmentet, exempelvis The Ritz Carlton, Four Seasons Hotels and Resorts, Waldorf Astoria och Marriott. Bodvár House of Rosés har också utsetts till ett av 80 ”toppvarumärken” av Southern Glazer’s Wine and Spirits, USA:s största dryckesdistributör. Detta i konkurrens med över 5 000 varumärken. I dag producerar företaget fem viner – flera av dem prisvinnande: Bodvàr No 1, No 5, No 7, No 8 och No 9.

Genom avtalet med Actium tar Bodvár House of Rosés ett viktigt steg i företagets expansionsplan. Målet är att öka försäljningen väsentligt till fler målgrupper och genom fler distributionskanaler. Tillväxten kommer att ske både fysiskt på befintliga och nya marknader och genom e-handel.

”Som erkänt premiumvarumärke har vi bästa tänkbara position för att nu gå in i nästa fas. Samtidigt gynnas vi av en global trend. Marknaden för roséviner ökar kraftigt där Bodvár House of Rosés växer mer än snittet. Viner inom Premium Rosé ses allt oftare som ett attraktivt alternativ till Champagne där våra produkter är självklara val”, säger Ann Hafström.

För mer information, kontakta:
Ann Hafström, VD, Bodvár House of Rosés
E-post: ann@bodvarrose.com
Mobil: 070 735 60 84

Om Bodvàr House of Rosés

Bodvár House of Rosés är ett av världens ledande varumärken inom exklusiva roséviner. Företaget är svenskt och har en bred internationell närvaro bland annat i USA, Frankrike, Storbritannien, Thailand, Turkiet och Grekland. Bland kunderna finns många internationellt kända exklusiva varumärken såsom The Ritz Carlton, Four Seasons Hotels and Resorts, Waldorf Astoria och Marriott. Bodvár House of Rosés grundades 2007 av Bodvar och Ann Hafström. De för nu ett 175-årigt arv vidare inom släkten, som 1846 startade tillverkningen av den legendariska konjaken Grönstedts – än i dag ett mycket uppskattat varumärke.

Om Actium

Actium är sedan 20 år en ledande distributör av exklusiva, internationella varumärken i Nord- och Sydamerika. Företaget fokuserar på varumärken inom skönhet och dofter, mode och accessoarer, och drycker. Bland Actiums kunder finns flera av världens mest kända varumärken, exempelvis Prada, Hermès, Cartier, Gucci, Valentino, Armani och Laurent Perrier Champagne.