Bodyflight sponsrar landslaget i VFS

Bodyflight har skrivit sponsorsavtal med Blockbusters, Sveriges representanter i VFS, Vertical Formation Skydiving.

Blockbusters tävlar både nationellt och internationellt i Vertical Formation Skydiving. VFS är en underkategori till formationshoppning. Skillnaden är att fallskärmshopparna gör formationer vertikalt, det vill säga med huvudet eller fötterna mot marken. De tävlande bygger förutbestämda formationer i fritt fall med flera personer genom att greppa tag i varandra.

Laget består av Andreas Bergström, Artur Kransengren, Tim Cifuentes Vargas och Viktor Zetterström. Tillsammans har de flera svenska rekord, svenska och internationella medaljer både i indoor- och outdoortävlingar.

"Vi är så glada att teama upp med Bodyflight och tror verkligen att samarbetet kommer hjälpa att oss utveckla vår teknik ytterligare.", säger Blockbusters Viktor Zetterström.

Upplevelsebolaget Bodyflight opererar två av världens högsta vindtunnlar, belägna i Stockholm och Göteborg. Bolaget erbjuder människor den unika och euforiska känslan av att kunna flyga, att sväva fritt i en vertikal vindtunnel. Våra erfarna instruktörer ihop med att vindstyrkan går att justera gör att vårt motto är "Alla kan flyga!"

Bodyflights vision är att utvecklas till Sveriges ledande upplevelsebolag för äkta, utmanande och adrenalinstinna upplevelser. Läs mer på bodyflight.se.

Viktor Zetterström, Blockbusters