Echochamber Oceanside och Kwansta Kwattro vann SM i Indoor Skydiving på Bodyflight

I helgen avgjordes Svenska Mästerskapen i Indoor Skydiving 2024 på Bodyflight i Bromma. Vinnare i Formation Skydiving blev laget Echochamber Oceanside och grenen Vertical Formation Skydiving vanns av Kwansta Kwattro.

Nästan 50 deltagare gjorde upp om medaljer i mästerskapet som arrangerades av Svenska Fallskärmsförbundet och Bodyflight för åttonde året i rad. De tävlande kommer från hela Sverige och representerar många av landets fallskärmsklubbar. De bästa lagen i SM motsvarar landslagsnivå och tävlar på internationell nivå. I samband med SM anordnades även Bodyflight Open, en tävling med artistiska grenar som går ut på att flyga snabbt, snyggt och smidigt.

”Vi är så glada över den stora uppslutningen och deltagandet i år. Engagemanget bland både deltagare och publik var stor och vi fick se flera fantastiska prestationer”, säger Micha Velasco, VD Bodyflight.

Vinnare SM Indoor Skydiving 2024
I Svenska Mästerskapen i Indoor Skydiving finns två grenar, Formation Skydiving och Vertical Formation Skydiving.

Vinnare i Formation Skydiving

FS 4-way Open
Echochamber Oceanside, Ulf Liljenbäck
, Martin Bäcklin, Johan Edvall och Rikard Rodensjö.

FS 4-way A
Over the Edge, Mattias Nord, Flore Desplanques, Pernilla Brouzell och Zoltan Hubsh.

Vinnare i Vertical Formation Skydiving

VFS 4-way Open
Kwansta Kwattro, Jesper Forsman, Adrian Cederholm, Johan Svensson och Henrik Runbjörk.

Vinnare Bodyflight Open 2024

Bodyflight Open är en inofficiell tävling då grenarna inte finns hos World Air Sports federation, FAI. De kräver dock samma skicklighetsnivå som grenarna i SM.

Vinnare i D2W Speed
SWE D2W JH, Hercules Östberg och Jimmy Sjölund Larsson.

Vinnare Solo Speed
Jimmy Sjölund Larsson.

Vinnare i VFS2, Vertical Formation Skydiving
DuoBusters, Tim Cifuentes Vargas, Johan Svensson.

FS2 Formation Skydiving
Simon och Rikard, Rikard Rodensjö, Simon Lundgren.

Bodyflight är en upplevelsekoncern som levererar kvalitativa och unika upplevelser. Bolaget har ett nyframtaget affärssystem, inklusive bokningssystem och betallösning för att kunna skala upp och effektivisera verksamheten. Koncernen äger och driftar två av världens högsta vindtunnlar belägna i Stockholm och Göteborg under varumärket Bodyflight. Sedan den 1 juli 2023 är koncernen majoritetsägare i ett av Sveriges ledande bolag vad gäller VR-upplevelser, VREX. VREX finns i Stockholm city och i Bromma.

Vi är så glada över den stora uppslutningen och deltagandet i år. Engagemanget bland både deltagare och publik var stor och vi fick se flera fantastiska prestationer.
säger Micha Velasco, VD Bodyflight