Förtydligande – Resultatet för helåret 2020

Upplevelsebolaget Bodyflights resultat för helåret 2020 som offentliggjordes i årsredovisningen den 27 maj skiljer sig från vad som tidigare angetts i bolagets bokslutskommuniké.

Den 26 februari i år offentliggjorde Bodyflight sin bokslutskommuniké för 2020. I årsredovisningen som offentliggjordes den 27 maj är såväl resultat och rörelsemarginal bättre än vad som tidigare angetts i kommunikén.

Det förbättrade resultatet för 2020 härrör en återbetalning om 498 tkr exklusive moms av tidigare erlagda elkostnader vilka nu periodiseras för 2020.

Detta påverkar jämförelsesiffrorna för helåret 2020 på följande sätt;

• Rörelseresultat ökar från 1 897 tkr till 2 395 tkr.
  • Resultat före skatt ökar från 84 tkr till 582 tkr.
  • Årets resultat ökar från 13 tkr till 404 tkr
  • Rörelsemarginalen ökar från 8% till 10%.
  • Soliditeten ökar från 43% till 46%.
  • Resultat per aktie ökar från 0,00 till 0,03 kr per aktie.

Nicklas Lundin, Verkställande direktör

E-post: nicklas.lundin@bodyflight.se

Upplevelsebolaget Bodyflight opererar två av världens högsta vindtunnlar belägna i Stockholm och Göteborg. Bolaget erbjuder människor den unika och euforiska känslan av att kunna flyga och sväva fritt i en vertikal vindtunnel. Genom att vindstyrkan går att justera ihop med mycket erfarna instruktörer är vårt motto; Alla kan flyga! Bodyflights vision är att utvecklas till Sveriges ledande upplevelsebolag för äkta, utmanande och adrenalinstinna upplevelser.

Bodyflights aktie är noterad på Spotlight Stock Market (Body) och handlas via banker och fondkommissionärer. Läs mer på www.bodyflight.se/investors