Kraftigt ökad omsättning och positivt resultat

Både fjärde kvartalet och helåret visar ökad omsättning och ökat resultat.

"Verksamheten har under året påverkats av restriktioner men trots detta kunde Bodyflight visa upp ökad omsättning för både kvartal fyra och helåret. Den ökade omsättningen ger direkt utslag på resultatet som har stigit kraftigt. Det fjärde kvartalet ger en indikation på hur ett kvartal kan se ut vad gäller omsättning och resultat utan restriktioner.

Bodyflight gör för helåret sitt bästa rörelseresultat sedan noteringen 2018, + 3 121 tkr.

Det är mycket glädjande att se att bolaget klarat de senaste åren och nu kommer ut starkt på andra sidan" säger Micha Velasco VD.

Koncernens finansiella utveckling under oktober – december 2021
• Nettoomsättningen uppgick under det fjärde kvartalet till 9 751 tkr.
• Rörelseresultatet för perioden uppgick till +2 659 tkr.
• Resultat efter skatt uppgick till +2 023 tkr.
• Resultat per aktie efter skatt är +0,15 kr.
Nettoomsättningen för det fjärde kvartalet ökade med 2 586 tkr till 9 751 tkr (7 165 tkr). En ökning med 36,1 %.
Båda anläggningarna har haft en högre beläggningsgrad och antal besök under perioden jämfört med föregående
år. En period som likt tidigare påverkas av pandemins utbredning men som successivt börjar återgå till mer normala
förhållanden.

Koncernens finansiella utveckling under januari – december 2021
• Nettoomsättningen uppgick under perioden till 28 325 tkr.
• Rörelseresultatet för perioden uppgick till +3 121 tkr.
• Resultat efter skatt uppgick till +1 344 tkr.
• Resultat per aktie efter skatt är +0,10 kr.
Nettoomsättningen för räkenskapsåret 2021 uppgick till 28 325 tkr (23 610 tkr*), motsvarar en ökning med 20,0 %.
Rörelseresultatet ökar till +3 121 tkr (+ 2 395 tkr) för perioden januari-december jämfört med föregående
räkenskapsår. Det motsvarar en ökning med 30,3 %. Rörelsemarginalen ökar från 10 % till 11 % för perioden
januari–december 2021. Resultat per aktie efter skatt ökar med 0,03 kr till 0,10 kr per aktie.

Denna information är sådan som Bodyflight är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning (EU nr 596/2014). Informationen lämnades, genom angiven kontaktpersons försorg, för offentliggörande 2022-02-28 08:15 CET.

Bodyflight är ett upplevelsebolag som äger och driftar Sveriges två enda vindtunnlar för fallskärmshoppning inomhus. En vindtunnel finns i Säve, Göteborg och en i Bromma, Stockholm. Bodyflight är ett bolag, ett varumärke och en självständig idrott i vilken ett flertal SM-tävlingar har hållts.  Bodyflight är även en friskvårdsberättigad aktivitet vilket innebär att Bodyflights samtliga upplevelser berättigar till friskvårdspeng. Bodyfights mål är att växa bolaget genom breddning av utbudet och ökad lönsamhet.