Nicklas Lundin ny VD för Bodyflight

Styrelsen i Bodyflight har idag anställt Nicklas Lundin som ny VD. Nicklas börjar sitt nya uppdrag den 1 februari då den tidigare VD Anders Eriksson börjar sin nya tjänst inom Spotlight Stockmarket.

Nicklas Lundin är en erfaren entreprenör, ledare och affärsutvecklare. Han har ett utpräglat affärssinne och erfarenhet från konceptuell utveckling och försäljning samt vana att leda i en entreprenöriell miljö. Senast kommer Nicklas från rollen som Senior Business Development Executive, Stockholm Tech Accelerator och har tidigare erfarenhet av att grunda bolag, få dem att växa och även att arbeta i noterad miljö.

"Jag älskar att bygga bolag, hjälpa dem till att bli marknadsledare, skapa hållbar lönsamhet
och tillväxt samt realisera expansion av affärer och nya marknader."
"Jag har en passion för människor och erfarenhet att bygga framgångsrika och harmoniska team och relationer" säger Nicklas Lundin.

"Jag är mycket glad åt att vi kunnat anställa Nicklas som har erfarenhet av att bygga bolag, och arbeta med personalen och teamen och därmed ta bolaget till nästa nivå" säger Anna Swanér, styrelseordförande Bodyflight.

Anders Eriksson, VD

E-post: anders.eriksson@bodyflight.se

Bodyflight är ett upplevelsebolag grundat 2014 av fallskärmsentusiaster i Stockholm. Tillsammans har teamet bakom Bodyflight lyckats konvertera Pripps gamla mälteri i Bromma till att bli Sveriges första vertikala, frifallande vindtunnel för nöjes- och tävlingsflygning. Konstruktionen är bolagets egen, från den tekniska lösningen till utformningen av den recirkulerande luftkanalen. Sammantaget mäter flygkammaren 23 meter i höjd vilket gör bolagets vindtunnel till världens högsta. Bodyflights övergripande strategi är att växa och skapa upplevelsecenter för utmanande och adrenalinstinna aktiviteter med en vindtunnel som huvudaktivitet varje center. Bodyflight expanderar nu sin verksamhet med en vindtunnel belägen vid Säve flygplats i Göteborg. Den nya vindtunneln är världens högsta och har en flyghöjd på 24 meter. Läs mer om Bodyflight på www.bodyflight.se.