Omsättningsökning med 52 procent efter första verksamhetsmånaden i Göteborg

Vindtunneln i Göteborg har nu varit i drift sedan 27:e april och dotterbolaget FMJs skjutbana sedan 15:e maj. Med böckerna stängda för maj innebär detta en omsättningsökning om 932 tkr och en resultatökning om 890 tkr för koncernen under maj månad jämfört samma period 2018. Koncernens omsättning var under perioden 2 725 tkr (1793) och rörelseresultatet 515 tkr (-375).

Starten i Göteborg har gått över förväntan. Bokningsläget är klart tillfredställande och intresset från såväl upplevelsekunder som fallskärmshoppare är stort. Försäljningen samt kundflödet har startat väl och är stigande. Tunneln levererar förstklassiga upplevelser och en luft i världsklass. Redan under första månaden har några av världens bästa flygare besökt Göteborg och samtliga påtalar just luftkvaliteten. Innan byggnationen bedömdes upptagningsområdet för Bodyflight Göteborg utöver Sverige även vara Norge och Danmark. Denna bedömning har visat sig korrekt genom de många förfrågningar om bokningar samt genomförda flygningar från våra grannländer.

Med Göteborg och FMJ i drift ökar koncernens omsättning, under maj 2019, med 932 tkr och rörelseresultatet stiger med 890 tkr jämfört maj 2018. Maj är Göteborgs första hela månad i drift och fortfarande en verksamhet under uppbyggnad. Förväntan är att Göteborg på sikt skall leverera i nivå med Stockholm. Det är Göteborg som står för större delen av omsättnings- och resultatökningen då FMJs nya skjutbana öppnades först i mitten av maj.

Bodyflights VD Markus Viborg kommenterar:

”Det känns så roligt att Göteborg har fått världens högsta vindtunnel och att vi sedan 27 april är i drift. Att Göteborg redan under den första verksamhetsmånaden levererar på denna höga nivå och visar positivt resultat är fantastisk att se. Vi har byggt en tunnel i världsklass. Det laminära luftflödet ger en mjuk och behaglig luft att flyga i. De 8 meter höga glaspartierna ger en svindlande höjdupplevelse. Viktigast av allt är att kunderna är nöjda vilket alltid kommer vara vår högsta prioritet. Att vi strax efter Göteborg även öppnade skjutbanan känns även det oerhört befriande. Vi har gjort det vi sa att vi skulle och är på god väg att bli Sveriges ledande aktör av äkta, utmanande och adrenalinstinna upplevelser”

För mer information om Bodyflight, vänligen kontakta: