Rapportkommentar på Q3 2023 från Tradevenue

Tradevenue har gjort en oberoende analys av Bodyflights Q3-rapport, du kan hitta kommentaren i sin helhet här.

Tradevenue inleder med att kommentera försäljningsökningen om ca 60% till 10 MSEK och säger att Q3 omsättningsmässigt var ett av de bästa kvartalen i bolagets historia.

De fortsätter; "Vi hade förväntat oss att den sämre konjunkturen i Sverige - med stor påverkan på hushållens disponibla intäkter - skulle ha en större påverkan på efterfrågan på nöjeserbjudanden från företag som Bodyflight. Uppenbarligen har de exceptionella attraktioner som företaget erbjuder - i alla fall hittills – visat på en mycket hög motståndskraft i nuvarande ekonomiska läge. Detta tillsammans med ovan vidtagna åtgärder gör att vi höjer vår omsättningsprognos för helåret till 38 MSEK och EBIT-resultatet till 5,8 MSEK. Detta är 6% respektive 26% högre än i vår prognos från vår initieringsanalys per den 8/9 i år."

Läs hela rapporten på tradevenue.se

Upplevelsebolaget Bodyflight opererar två av världens högsta vindtunnlar belägna i Stockholm och Göteborg. Sedan sommaren 2023 är VR-upplevelsebolaget VREX, med två VR-arenor i Stockholm, också en del av bolaget.

Bodyflights vision är att utvecklas till Sveriges ledande upplevelsebolag för äkta, utmanande och adrenalinstinna upplevelser. Läs mer på bodyflight.se

Axel Pettersson, Analytiker