SM i Indoor Skydiving avgörs på Bodyflight

För sjunde året går SM i Indoor Skydiving av stapeln, den här gången i Bodyflights vindtunnel i Stockholm.

Välkommen till det sjunde Öppna Svenska Mästerskapen i Indoor Skydiving 13–14 oktober på Bodyflight i Stockholm. Mästerskapet arrangeras av Svenska Fallskärmsförbundet i samarbete med Bodyflight. Under helgen koras svenska mästarna i Indoor Skydiving, de tävlande kommer också att utmana svenska rekord.

Tävlingen avgörs inomhus i en av Europas högsta vindtunnlar och ett trettiotal deltagare tävlar om medaljer i två olika klasser. På lördagen hålls utöver SM tävlingen Bodyflight Open med artistiska grenar som går ut på att flyga snabbt, snyggt och smidigt. Publiken avgör vem som vinner.

Tävlingsgrenar

Formation Skydiving

Vertical Formation Skydiving (VFS)

Tävlingstider SM 2023

Fredag:

Incheckning och sju första tävlingsrundorna kl 09.30 - 20.00

Lördag:

Tävlingsrunda 8, kl 14.00

Tävlingsrunda 9, kl 15.00

Bodyflight Open kl 16.00

Tävlingsrunda 10, kl 16.30

Prisutdelning och avtackning, ca 19.00

SM hålls i Bodyflights vindtunnel på Bryggerivägen 16 i Bromma.

-Finalen i SM och Bodyflight Open brukar vara väldigt populära event med många åskådare. Passa på och kom förbi och se Sverigeeliten tävla och visa upp sina färdigheter, säger Micha Velasco VD på Bodyflight.

Micha Velasco, VD

Telefon: +46 701072444
E-post: micha.velasco@bodyflight.se

bodyflight.se

Upplevelsekoncernen Bodyflight opererar två av världens högsta vindtunnlar belägna i Stockholm och Göteborg samt VR-upplevelsebolaget VREX, med två VR-arenor i Stockholm.

Bodyflights vision är att utvecklas till Sveriges ledande upplevelsebolag för äkta, utmanande och adrenalinstinna upplevelser. Läs mer på bodyflight.se

Taggar: