Boet Bostad anställer Projektutvecklingschef

Boet Bostad har anställt Stefan Jansson som Projektutvecklingschef som ett led i företagets strategi att växa organisationen och accelerera bolagets tillväxt

Stefan har mer än tjugo års erfarenhet av bygg- och fastighetsprojekt och kommer närmast från egen verksamhet där han bedrivit projekt- och byggledning av bostäder på konsultbasis. Han har tidigare bl.a. arbetat på Skanska Nya Hem, Täby kommun, NCC Boende och Midroc, och har en civilingenjörsexamen från Kungliga Tekniska Högskolan.

Boet Bostad är inne i ett expansivt skede med flera större projekt under utveckling, och ser goda möjligheter till tillväxt i dagens marknad eftersom bolaget har arbetat upp goda relationer med ett antal kommuner och har stark ekonomi. Vi är idag aktiva i ett femtiotal storstäder, regionstäder och universitetsstäder och ser stor potential att kunna växa ytterligare framöver.

– Stefans gedigna erfarenhet av projektledning av bostadsprojekt samt hans breda kontaktnät i branschen kommer att vara till stor nytta för Boet Bostad nu när ett flertal stora projekt går i produktion, säger Ferdinand Grumme, VD för Boet Bostad.