Boet Bostad anställer utvecklingsansvarig

Boet Bostad har anställt Sara Johansson som utvecklingsansvarig som ett ytterligare led i bolagets arbete att förstärka ledningen och expandera projektportföljen

Sara Johansson kommer närmast från en position som fastighetsutvecklingschef på Concent och har nästan tio års erfarenhet av fastighetsutveckling från både företag och kommuner.

Sara har en civilingenjörsexamen inom Samhällsbyggnadsteknik från Kungliga Tekniska Högskolan i Stockholm. Utöver sin tjänst på Concent har hon tidigare även jobbat som projektledare på ALM Equity, mark- och exploateringsingenjör på Värmdö kommun samt projekteringsledare på Stockholms stad. Nu tar Sara klivet in som utvecklingsansvarig i ledningsgruppen på Boet Bostad.

– Boet Bostad är inne i ett expansivt skede med flera större projekt under utveckling. Bolaget är idag aktivt i ett femtiotal storstäder, regionstäder och universitetsstäder och ser stor potential att kunna växa ytterligare framöver. Saras fastighetsutvecklingskompetens och breda kontaktnät kommer att vara till stor nytta för Boet Bostad i sin fortsatta expansion, säger Ferdinand Grumme, VD för Boet Bostad.