Boet Bostad säljer 132 hyreslägenheter i Norrköping

Boet Bostad har sålt ett projekt som innefattar uppförandet av fyra nya bostadshus i Hageby, Norrköping till Rikshem

Genom projektet i stadsdelen Hageby kommer fyra nya flerbostadshus att uppföras på fastigheten Dörren 16. Byggstart sker hösten 2017 och bostäderna beräknas vara färdigställda under 2019. Med en total bostadsarea på cirka 7 000 kvm skapas 132 moderna och yteffektiva lägenheter på 1-3 rum och kök.

NCC är entreprenör och Boet Bostad kommer att utveckla och driva projektet hela vägen fram till dess att bostäderna är klara för inflyttning.

– Med den här affären får vårt projekt en långsiktig och stark ägare i Rikshem, och det känns väldigt roligt att få bidra till Norrköpings och Hagebys utveckling. Kommunens positiva befolkningstillväxt samt satsningen på Campus Norrköping gör staden mycket intressant för Boet Bostad, säger Ferdinand Grumme, VD för Boet Bostad.