Boet Bostad tilldelas markanvisning i Kalmar kommun avseende 200 bostäder

Boet Bostad har tilldelats en markanvisning i Kalmar och kommer att utveckla cirka 200 bostäder i den blivande stadsdelen Snurrom. Detta inom ramen för kommunens satsning på ”snabba bostäder”

Den nya stadsdelen Snurrom ligger naturnära med en dryg kilometer till havet samt Kalmar Golfklubb. Det finns även goda kommunikationer till centrala Kalmar och närhet till E22.

När området är färdigt kommer här att finnas totalt närmare 600 nya bostäder, både vanliga hyresrätter, seniorboende och kooperativlägenheter.

– Det gläder mig att Boet Bostad genom Snurrom och kommunens satsning på ”snabba bostäder” får möjlighet att bidra till Kalmars utveckling. Kommunens positiva befolkningstillväxt samt utvecklingen av Linnéuniversitetet gör Kalmar mycket intressant, säger Fredrik Söderberg, styrelseordförande för Boet Bostad.

Ferdinand Grumme