Owe Wiktorin förstärker Bofors Defence styrelse

Report this content

Owe Wiktorin förstärker Bofors Defence styrelse Sveriges förre ÖB, Owe Wiktorin, tar i dagarna plats i styrelsen för Bofors Defence. Där blir han en strategisk tillgång i bolagets strävan att flytta fram positionerna för att bli en ännu starkare aktör på den internationella marknaden. Owe Wiktorin har ett mycket värdefullt kontaktnät både i Sverige och övriga delar av världen. - Vi jobbar idag med stor internationell bredd där koncentrationen finns på två hemmamarknader, USA och Sverige. Det är grunden för vår nya organisation och vi vill att det också skall avspeglas i styrelsen. - Owe är väldigt intresserad av potentialen i den transatlantiska länken och för den teknikutveckling som detta redan fört med sig. Vi är mycket nöjda över att vi har lyckats med att få med Owe Wiktorin i styrelsen, säger Magnus Ingesson, VD för Bofors Defence. För mer information, kontakta: Magnus Ingesson, VD Tfn: 0586 - 817 42 Lennart Borné, informationschef Tfn: 0586 - 819 19 eller 070 - 653 58 39 Bofors Defence AB är ett internationellt högteknologiskt företag i Karlskoga. Vi utvecklar modern försvarsteknologi och är världsledande inom området intelligent ammunition. Bofors Defence AB är sedan september 2000 ett helägt dotterbolag till den amerikanska försvarskoncernen United Defense. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/06/15/20010615BIT00350/bit0002.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/06/15/20010615BIT00350/bit0002.pdf