Försäljningen för september månad uppgick till 1354 ksek

Report this content

Omsättningen för september månad 2023 blev 1354 ksek, att jämföras med 2498 ksek för september månad 2022. Omsättningen minskade därmed 46% gentemot föregående års siffror. Omsättningsminskningen ligger på samma nivå som i augusti och innebär ett mycket stort tapp gentemot föregående år.

Vi jobbar intensivt med försäljningsarbetet och har gjort en del framsteg som resulterat i nya avtal som kommer att ge oss en gradvis återuppbyggnad av SMS-trafiken. Som vi tidigare kommunicerat så ser vi dock inte att volymerna från föregående år kommer tillbaka i närtid.

Vi har nu Q4 framför oss vilket traditionellt är ett starkt kvartal och som bör ge en starkare försäljningsutveckling än Q3, men relativt Q4 2022 så kommer det vara fortsatt svagt.

För ytterligare information kontakta:
Fredrik Dalebrant, VD Bogio Technologies AB

fredrik.dalebrant@bogio.tech

www.bogio.tech

Bogio Technologies utvecklar en SMS-marknadsföringsplattform som hjälper e-handlare att analysera, optimera och automatisera sina SMS-kampanjer. Bolaget erbjuder en plattformslösning med olika licensalternativ, där kommunikationen hanteras genom användning av SMS. Bolagets kunder återfinns primärt i Norden men även på andra håll i världen. Bogio Technologies har sitt huvudkontor i Stockholm.