Omsättningen för januari månad uppgick till 1382 ksek

Report this content

Omsättningen för januari månad 2022 blev 1382 ksek, att jämföras med 1363 ksek för januari månad 2021. Omsättningen ökade därmed 1 % gentemot föregående års siffror.

Q4 år 2021 var en mycket intensiv period för flera av våra kunder och att de därför minskar volymerna i Q1 var förväntat. Omsättningen för januari är lägre än vår egen prognos och beror på att de kunder som normalt skickar större volymer kollektivt minskat volymerna. När detta sker blir enskilda månader svåra att prognostisera och utfallet beror på hur enskilda större aktörer planerar sin verksamhet.

Vi ser fortsatt att aktiviteten bland våra kunder successivt ökar. Med vetskapen om att ytterligare kunder tillkommer så ser vi ingen anledning till att anta att vår starka underliggande tillväxt inte kommer att fortsätta.

Året har i övrigt börjat bra, aktiviteten på säljsidan är hög och vi ser att intresset från kunderna är stort. Utvecklingen går enligt plan med spännande projekt som lanseras under våren.

Fredrik Dalebrant

För ytterligare information kontakta:
Fredrik Dalebrant, VD Jojka Communication AB

fredrik.dalebrant@jojka.com

www.jojka.com

Jojka Communications utvecklar kommunikationslösningar. Bolaget erbjuder molnbaserade marknadskommunikationslösningar till kunder inom E-handel samt hotell- och upplevelseindustrin. Bolagets tjänster vidaresäljs som abonnemangslösningar där kunden får ett login till jojkas plattform. Kunden kan välja på olika abonnemangsformer med olika grad av funktionalitet. Kunderna återfinns primärt i Sverige men även på andra håll i världen. Jojka Communications har sitt huvudkontor i Stockholm.